اخبار لوازم خانگی

هدف گذاری استیل البرز جهت رقابت در بازار جهانی

موضوع صادرات در حوزه صنعت لوازم خانگی و همچنین بازار عرضه و تقاضا، یکی از اصلی ترین دغدغه های این صنعت به شمار می رود که البته با وجود تمام مشکلات برخی از برندهای معتبر داخلی در حال انجام این مهم می باشند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، موضوع صادرات در حوزه صنعت لوازم خانگی و همچنین بازار عرضه و تقاضا، یکی از اصلی ترین دغدغه های این صنعت به شمار می رود که البته با وجود تمام مشکلات برخی از برندهای معتبر داخلی در حال انجام این مهم می باشند.

حامد طلافروش، مدیر فروش و صادرات شرکت صنایع استیل البرز در این خصوص و در گفتگو با خبرنگار ال کا ایران عنوان کرد : نمی توان گفت بازار لوازم خانگی در شرایط خوبی به سر میبرد چنانکه مشکلات سرمایه گذاری در حوزه مسکن و ساختمان تاثیرات منفی بر این بازار نهاده است، با این حال می توانیم مدعی شویم که استیل البرز به واسطه ی کیفیت و قیمت مناسب، شرایط خوبی را سپری می کند.

وی در ادامه افزود : در حوزه صادرات سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است اما در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم که در جهت رفع آن، نیازمند یک عزم راسخ از سمت مسئولین مرتبط هستیم.

طلافروش ادامه داد : اگر دولت از تولیدکنندگان داخلی انتظار فعالیت بیشتر در حوزه صادرات را داد، می بایست در این زمینه بسترهایی نظیر معرفی برند به منزله شناخته شدن در منطقه و بازار را فراهم کند.

مدیر فروش و صادرات شرکت صنایع استیل البرز خاطرنشان کرد : نبود بستر مناسب در جهت معرفی برند باعث خواهد شد تا تولیدکنندگان خود دست به کار شوند در نتیجه انرژی و هزینه ای که می توان در تولید محصول با کیفیت صرف شود، وقف این مهم خواهد شد آن هم در شرایطی که دولت و مسئولین می توانند به واسطه ی جایگاه قانونی خود این معضل را بر طرف نمایند.

وی افزود : بررسی عملکرد موفق کشورهای نظیر ترکیه که بازار منطقه را تا حد زیادی به خود اختصاص داده است کافیست تا متوجه عملکرد حمایتی دولت ترکیه، در این زمینه شویم.در روز ملی صادرات رئیس محترم جمهور قول هایی در زمینه تسهیل امر صادرات دادند که امیدواریم به واسطه پیگیری دولت این معضل اساسی صادرات محصول برطرف گردد.

طلافروش با اشاره به اینکه نمی توان گفت تمام مشکلات حوزه صادرات از سمت دولت است، خاطرنشان کرد : باید قبول کنیم که متاسفانه نگاه برخی از تولیدکنندگان داخلی، نگاه تولید صادرات محور نیست، در حالی که اگر به دنبال یک محصول با کیفیت و به دنبال آن رونق بازار لوازم خانگی هستیم، می بایست این تفکر در تولیدکنندگان داخلی شکل بگیرد.

وی در پایان افزود : استیل البرز در حال حاضر نیز در حوزه صادرات در حال فعالیت می باشد و بازار منطقه و همچنین بازار آفریقا میزبان محصولات استیل البرز می باشد، چنانکه اگر بسته های حمایتی دولت محقق شود، توان رغابت در بازار جهانی را نیز خواهیم داشت.

نظر شما چیست؟