اخبار لوازم خانگی

قاچاق کالا به سیاست های اقتصاد مقاومتی ضربه می زند

نجفی با بیان اینکه قاچاق کالا به سیاست های اقتصاد مقاومتی ضربه می زند، متذکر شد: برون نگر بودن اقتصاد مقاومتی به معنی واردات صرف و بی رویه کالای خارجی نیست.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز، ۶ آذر در نشست مبارزه با قاچاق کالا که با حضور معاون وزیر دادگستری برگزار شد، یاد و خاطره شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و شهیدان راه ایثار و مقاومت را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم همواره یاد شهیدان را زنده نگه داریم.

وی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تشکر از تعامل خوب سازمان های مرتبط، اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری قاچاق پدیده مخربی است که باید با آن برخورد شو لذا دولت با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حساسیت ویژه ای در مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به همکاری خوب نهادهای مختلف در کشور، قاچاق کالا به نصف کاهش یافته است، اما باید برای شکوفایی اقتصادی در راه مبارزه با این پدیده مخرب بیشتر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا به سیاست های اقتصاد مقاومتی ضربه می زند، متذکر شد: برون نگر بودن اقتصاد مقاومتی به معنی واردات صرف و بی رویه کالای خارجی نیست بلکه سیاستگذاری برای ورود تکنولوژی روز مورد نیاز به کشور است و دولت هم در همین راستا قدم بر می دارد.

نجفی با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیرساخت های لازم در مرزها و گمرک در حال تقویت است، تصریح کرد: برخی کالا و ارزاق صرفا کالای تحت عنوان سوغات سفر برای خانواده هاست و با دقت نظر ویژه، افراد سوء استفاده گر و کاسب کار از مسافرین و گردشگران تفکیک می شوند.

وی تصریح کرد: سازمان های بازرسی و امنیتی و ادارات کل مرتبط با این حوزه هم در استان در این زمینه دقت نظر دارند و با افرادی که سازمان دهی شده نسبت به ورود کالای قاچاق اقدام می کنند برخورد می شود.

نجفی با بیان اینکه در مناطق مرزی و گمرکی گیلان حساسیت ویژه‌ای در مبارزه با قاچاق وجود دارد، افزود: اندیشه برخورد با دانه درشت‌های پدیده قاچاق در استان به شدت پیگیری می‌شود.

استاندار گیلان از تلاش همه سازمان های دخیل در این امر تشکر و ابراز امیدواری کرد با توجه به عزم جدی برای جلوگیری از پدیده قاچاق، در آینده نزدیک بتوانیم گام های بلندتری نسبت به گذشته برداریم.

وی با بیان اینکه هیچ نوع سهل انگاری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا پذیرفتنی نیست، گفت: استفاده از فنون و دانش روز دنیا در راستای مقابله با این پدیده شوم باید مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: ایکنا

نظر شما چیست؟