اخبار لوازم خانگی

فروش آمازون اکو در آمریکا به ۵ میلیون دستگاه رسید

طبق نظرسنجی‌ها یکی از بیشترین استفاده‌هایی که کاربران ایالات‌متحده از بلندگوی هوشمند آمازون اکو دارند، بهره بردن از دستیار هوشمند الکسا است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رشد فروش محصولات اینترنت اشیا (IoT) به‌کندی صورت می‌گیرد؛ اما هرچه کاربران بیشتری وارد این بازار می‌شوند، میل به استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا رشد می‌کند. درواقع هر روز افرادی که از گوشی‌های هوشمندشان برای کنترل دستگاه‌های هوشمند خانه مانند لامپ، بلندگو، تلویزیون و ترموستات استفاده می‌کنند، بیشتر می‌شود.

به‌تازگی شرکتی به نام CIRP که در زمینه تحلیل بازار فعالیت می‌کند، آخرین مطالعات خود را منتشر کرده که طبق این اطلاعات؛ آمازون توانسته است در طول دو سال گذشته، تنها در ایالات‌متحده آمریکا موفق به فروش پنج میلیون دستگاه آمازون اکو شود.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم؛ آمازون توانسته است ۵.۱ میلیون بلندگوی هوشمند به شهروندان آمریکایی بفروشد. آمازون اکو اواخر سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در دسترس اعضای ویژه آمازون قرار گرفت. بعدازآن بود که آمازون، محصول خود را از اواسط سال ۲۰۱۵ به بازار آمریکا عرضه کرد.

پس از گذر زمان، نظر کاربران آمریکایی به آمازون اکو جلب شد و شاهد رشد فروش این محصول بودیم. جالب است بدانید این رشد فروش در ۱۲ ماه گذشته به دو برابر رسیده است و در حال حاضر به رشد خود ادامه می‌دهد. همین امر باعث شده است CIRP تخمین بزند که تنها در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ آمازون توانسته ۲ میلیون دستگاه از محصول خود را بفروشد.

با در نظر گرفتن عرضه رسمی آمازون اکو اواسط سال ۲۰۱۵؛ تحلیلگران تخمین زده‌اند که آمازون توانسته است پس از گذشت یک سال از عرضه محصول خود، ۴.۴ میلیون دستگاه آمازون اکو بفروشد.

جالب است بدانید که اکو تپ و اکو دات، سهمی بیش از یک‌سوم تمام بلندگوهای هوشمند اکو فروخته‌شده در شش ماه گذشته را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین باید در نظر داشته باشید که در تحلیل‌های CIRP، محصولات فروخته‌شده در بریتانیا و آلمان محاسبه نشده است.

بد نیست بدانید تنها نیمی از کاربرانی که بلندگوی هوشمند آمازون اکو را خریده‌اند از قابلیت اصلی آن بهره می‌برند. یکی از پراستفاده‌ترین کاربردهای این بلندگو، دستیار هوشمند الکسا است./زومیت/

نظر شما چیست؟