اخبار لوازم خانگی

چه آینده‌ای در انتظار غول کره‌ای فناوری است؟

سامسونگ برای سالیان متمادی یکه‌تازی را در دنیای دیجیتال تجربه کرد. استفاده از فناوری‌های نوین و منحصربه‌فرد در ساخت تلویزیون‌های هوشمند و دیگر لوازم دیجیتال خانگی، شرکت در طرح توسعه خودروهای الکتریکی، در دست گرفتن مدیریت فناوری پیچیده اینترنت اشیا و مخصوصا پرچمداری دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی بخشی از فعالیت مستمر و پرشتاب سامسونگ در سال‌های جاری بوده

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در حالی که همه چیز خوب پیش می‌رفت و این کمپانی کره‌ای در آستانه تصاحب بیش از پیش بازار گوشی‌‎های هوشمند با پرچمدار اندرویدی جدیدش قرار داشت، شکست خوردن این پروژه همه چیز را به ضرر سامسونگ زیر و رو کرد. به نظر می‌رسد تزلزل بازار این کمپانی دیگر برای سهامداران قابل تحمل نبوده و آن‌ها به دنبال تقسیم سامسونگ به دو بخش هستند.

تنها کاربرانی که با هزاران امید و آرزو و پرداخت هزینه گزاف گلکسی نوت 7، مجبور به بازگرداندن گوشی‌‎های خود به شرکت شدند عصبانی نبوده و بسیاری دیگر با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و ارائه گزارش‌های سالانه سامسونگ، خونشان به جوش آمده است.

سهامداران ناراضی و خواهان تقسیم سامسونگ به دو بخش هستند

با احساس فشار از سمت سهامداران ناخشنود، سامسونگ در روز سه شنبه (فردا) قرار است تا تغییراتی را درباره خود به صورت عمومی اعلام کند که افزایش مقدار سود بازگردانده شده به سرمایه‌گذاران را در نتیجه خواهد داشت. البته، برخی از سهامداران به تقسیم سامسونگ به دو بخش علاقه‌مند بوده و این کمپانی را به انجام آن تشویق می‌کنند. در ادامه این اتفاق شاهد یک کمپانی هلدینگ و یک شرکت عامل خواهیم بود. بد نیست بدانید یک شرکت هلدینگ، صاحب سهام مهم دیگر شرکت‌ها است. این اصطلاح عموما برای شرکت‌هایی به کار می رود که کالا یا خدمت تولید نکرده و هدف آنها تشکیل گروهی از شرکت ها، با مالکیت سهام شرکت‌هایی دیگر است. شرکت‌های هلدینگ منجر به کاهش ریسک صاحبان سهام شده و همچنین می‌توانند به مالکیت و کنترل تعدادی از شرکت‌ها منجر شوند.

سامسونگ مدتی است توسط مشکلات مختلف احاطه شده که از جمله دلایل مهم آن را می‌توان ضرر میلیارد دلاری شکست پروژه Galaxy Note 7 و لطمه دیدن این برند در دنیای گوشی‌های هوشمند و دارای اشکال بودن 2.8 میلیون دستگاه ماشین لباسشویی ساخت شرکت دانست. رسوایی سیاسی اخیر این کمپانی نیز بیش از پیش به حمله‌ور شدن سهامداران به سمت تقسیم سامسونگ به دو بخش منجر شده است. سرمایه‌گذاران مدتی است نگرانی خود را درباره نحوه مدیریت کل بخش‌‎های سامسونگ به طور علنی بیان می‌کنند.

تقسیم سامسونگ به دو بخش

از جمله اصرارکنندگان برای تقسیم سامسونگ به دو بخش ، صندوق‌ آمریکایی تبار تامینی الیوت (Elliot Management) و صاحب 0.6 درصد از سهام سامسونگ است. این صندوق همچنین خواهان افزوده شدن سه نفر به اعضای هیئت مدیره مستقل است. لیست کردن سهام در بازار سهام ایالات متحده و پرداخت سود سهام خاص از 30 تریلیون وون (26 میلیارد دلار) به سهامداران از دیگر خواسته‌هایی است که سامسونگ در برابر آن‌ها قرار دارد.

سهامداران فعال معمولا با روشن کردن آتش فتنه، به انتظار نتیجه می‌نشینند؛ آن‌ها با عیب‌جویی از کمپانی‌های سرپا و فعال آنان را به پرداخت حق بیشتر به سهامداران وادار کرده و با عیب‌جویی از کمپانی‌های در چاله افتاده، آن‌ها را به گرفتن تصمیم‌های سخت و حیاتی درباره آینده‌شان مجبور می‌کنند. کارل آیکان (Carl Icahn) به عنوان یک میلیاردر آمریکایی، اپل (Apple)، ای‌بی (eBay) و دل (Dell) را با موفقیت هدف این نوع از حمله در سال‌‎های اخیر قرار داده و با صورت‌های متفاوت از هر یک نتایج موفقیت آمیزی نیز گرفته است.

تقسیم سامسونگ به دو بخش هنوز به صورت عمومی تایید نشده است، اما در هر صورت اخبار منتشر شده از خبرگزاری رویترز از این موضوع خبر می‌دهند که کمپانی کره‌ای قرار است تا فردا یک کنفرانس برای بحث و جدل درباره تقسیم سامسونگ به دو بخش داشته باشد. مطمئنا چنین تغییر بزرگی، در چنین کمپانی بزرگی چیزی نیست تا در زمانی کوتاه تایید و یا رد شود، از همین رو باید برای شنیدن اخبار دقیق‌تر پیرامون تقسیم سامسونگ به دو بخش صبور ماند.

منبع: گجت نیوز

نظر شما چیست؟