اخبار لوازم خانگی

سنسوری که پرمصرف‌ترین لوازم خانگی را شناسایی می‌کند

زمانی که قبض برق به در خانه‌ها می‌آید، میزان مصرف انرژی‌ای که ماهانه مصرف می‌کنیم را نشان می‌دهد اما به صورت جداگانه نمی‌گوید که کدام لوازم خانگی چقدر مصرف انرژی داشته است. حال نیروی دریایی آمریکا با کمک دانشمندان MIT سیستمی را طراحی کرده‌اند که انرژی مصرفی تک تک لوازم خانگی را تعیین می‌کند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از Engadget، این سیستم شامل پنج حسگر در ابعاد تمبر است و زمانی که در بالا یا نزدیکی خطوط برق ورودی خانه قرار می‌گیرد، تمامی لوازم خانگی یا حتی سیستم روشنایی را شناسایی می‌کند و میزان مصرف آنها را تخمین می‌زند و سپس این اطلاعات را به اپلیکیشن موبایلی ارسال می‌کند تا صاحب خانه متوجه شود که مثلا چه زمانی یخچالش وارد چرخه یخ‌زدایی می‌شود.

استیون لیب، پروفسور مهندس MIT و مدیر پروژه ساخت این سیستم، می‌گوید: «راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توان با کمک آنها انرژی مصرفی لوازم خانگی را تخمین زد اما معمولا کار کردن با این ابزارها، نیازمند استخدام تکنسین برق یا مستلزم قطع کردن برق خانه است».

این سیستم جدید امکان می‌دهد که خانواده‌ها با استفاده از بست‌های کمربندی پلاستیکی یا نوارچسب این حسگرها را نصب کنند و سپس از طریق پردازش سیگنال، میزان مصرف برق توسط هر کدام از لوازم برقی ارزیابی کنند. این سیستم حتی می‌تواند بهترین زمان برای تعمیر یا تعویض تجهیزات خانگی را نیز مشخص کند.

محققان هدف از ساخت این سیستم را صرفه‌جویی در مصرف برق خانوارها بیان کردند و ادعا می‌کنند که این سیستم می‌تواند برای صرفه‌جویی برق و سوخت در پایگاه‌های نظامی دور از دسترس هم به کار برود. محققان فصد دارند این سیستم را برای شناسایی میزان مصرف آب نیز توسعه دهند.

منبع: آنا

نظر شما چیست؟