اخبار لوازم خانگی

استقرار شعبه ویژه تجدیدنظر قاچاق کالا و ارز در مازندران/تشکیل ۸۶۰ پرونده قاچاق در ۸ ماه امسال

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از استقرار شعبه ویژه تجدید نظر ۳ استان مازندران، گیلان و گلستان در سازمان تعزیرات حکومتی مازندران خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مازند اصناف از استقرار شعبه ویژه تجدید نظر ۳ استان مازندران، گیلان و گلستان در سازمان تعزیرات حکومتی مازندران خبر داد.

وی افزود: تاکنون پرونده هایی که در مرحله بدوی، رسیدگی و رای مقتضی صادر می شد؛ پس از اعتراض محکوم علیه، برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و در شعبه ویژه رسیدگی و منجر به صدور رای می شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران اضافه کرد: با توجه به اینکه ارسال پرونده ها به سازمان موجب بروز مشکلات، معضلات و بار مالی می شد؛ لذا با موافقت معاون وزیر دادگستری و ریاست عالی سازمان شعبه ویژه تجدیدنظر قاچاق کالا وارز سه استان گلستان، گیلان و مازندران، به مرکزیت تعزیرات حکومتی مازندران در اداره کل تعزیرات حکومتی با حضور یک قاضی و دو مستشار تشکیل و مستقر شد.

عباسی خاطر نشان کرد: زین پس تمامی آرای بدوی قاچاق کالا وارز این سه استان که مورد اعتراض محکوم علیه قرار بگیرد، در شعبه ویژه تجدیدنظر قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مازندران رسیدگی می شود.

وی تصریح کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده ها، کمتر از یک ماه است که پس از بررسی در این شعبه تجدیدنظر، منجر به صدور رای می شود.

این مقام ارشد تعزیرات حکومتی مازندران اذعان کرد: در مدت ۸ ماه سال جاری، ۸۶۰ فقره پرونده قاچاق به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد که از این تعداد، ۸۲۲ فقره مختومه شد.

عباسی یادآور شد: متخلفان پرونده های فوق در مجموع محکوم به پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۵۷۰ ریال جزای نقدی و ضبط کالای مکشوفه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در خصوص پر تکرارترین پرونده های تخلف در استان طی این مدت عنوان کرد: سیگار با ۱۰۸ فقره، چوب با ۹۹ فقره، لوازم آرایشی ۸۵ فقره، آدامس ۴۷ فقره، طلا ۳۵ فقره، پوشاک ۳۲ فقره، نوشیدنی ۲۹ فقره، موتورسیکلت ۲۱ فقره، درخت ۱۷ فقره و دیگر تخلفات در مراحل بعدی قرار دارند.

نظر شما چیست؟