اخبار لوازم خانگی

هفت هزار میلیارد تومان حجم کشفیات قاچاق در سال جاری

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشف یک فروند شناور در بوشهر به ارزش ۷۵ میلیارد ریال خبرداد و گفت:حداکثر ارزش قاچاق فرآورده های نفتی در سال ۹۵ کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار در تمام کشور است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حبیب الله حقیقی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به شرایط کنونی قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای،گفت:درحال حاضر بهترین شرایط را در طول سال های پس از انقلاب داشته و کمترین حجم قاچاق در این بخش مشاهده می شود و مجموعه قاچاق فرآورده های نفتی کاهش بسیار محسوسی داشته است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،با بیان اینکه ارزش قاچاق فرآورده های نفتی از حدود 7.2 میلیارد دلار درسال 92 به حدود 900 میلیون دلار درسال 94 کاهش پیدا کرده است،افزود:این روند کاهشی در سال 95 ادامه یافته و احتمالا حداکثر ارزش قاچاق فرآورده های نفتی در سال 95 کمتر از 500 میلیون دلار درتمام کشور است.

7 هزار میلیارد تومان؛حجم کشفیات قاچاق  در هشت ماهه نخست سال جاری

حقیقی ادامه داد:قاچاق فرآورده های نفتی یارانه ای ازحجم زیاد به کم به صورت نفت گاز، نفت سفید،نفت کوره،گاز مایع و بنزین است.

وی با بیان اینکه با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله جدی با قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعایت های خود را سرعت و کیفیت بیشتری بخشیده است، یادآور شد:دستگاه های اجرای امروز هماهنگ تر از گذشته پای کار آمده و روان سازی اقتصاد سالم و پاک و تجارت قانونی انجام می شود که نتیجه آن کاهش قاچاق در کشور خواهد بود.

انهدام بیش از پنجاه باند سازمان یافته قاچاق در سال جاری/کشف یک شناور در بوشهر به ارزش 75 میلیارد ریال

حقیقی با بیان اینکه در مجموعه هشت ماهه نخست سال جاری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان حجم کشفیات قاچاق کشور بوده که این عدد معلول برخوردهای جدی مجموعه تلاش های نیروی انتظامی،وزارت اطلاعات،گمرک و سایر دستگاههای کاشف با قاچاقچیان بوده است، افزود:بیش از پنجاه باند کلان و سازمان یافته قاچاق درکشور منهدم شده است و به عنوان آخرین پرونده در استان بوشهر یک فروند شناور را کشف و ضبط شده که بیش از 300 تن کالای قاچاق حمل می کرده است، که 180 تن آن چای، بیش از 60 تن پودر نیروزا و بالغ بر 38 میلیون عدد قرص نیروزا همراه این محموله بوده است و همچنین بیش از 5 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه داشته که ارزش این کالاها بیش از 75 میلیار د ریال  بوده است.

وزارت ارتباطات از اجرای طرح ریجستری عقب است/ریجستری تنها راه جمع آوری گوشی های قاچاق علاءالدین

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،با تاکید براینکه برای مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به شناسه دار کردن تلفن همراه و اجرای ریجستری شده است، ادامه داد:وزارت ارتباطات از اجرای این طرح عقب بوده، بنابراین این وزارتخانه با همکاری و وزارت صنعت در تشریک مساعی این طرح را اجرا کنند و حل مسئله عرضه گوشی های قاچاق در پاساژ علاء الدین در گرو اجرای این طرح است.

نظر شما چیست؟