اخبار لوازم خانگی

سهم دستگاه های مخابراتی از کل قاچاق ۱۰ تا ۱۲ درصد است

رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران گفت: ۱۰ تا ۱۲ درصد قاچاق کالا مربوط به دستگاه های مخابراتی و تجهیزات وابسته است که فقط در مورد گوشی های تلفن همراه سالیانه ۲ میلیارد دلار برآورد می شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  غلامحسین کریمی خراسانی در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: قاچاق کالاهای مخابراتی و ارتباطی فقط به گوشی های تلفن همراه محدود نیست و تجهیزات وابسته مانند خازن ها، ترانزیستورها و دیگر کالاهای مربوط به بخش دستگاه های مخابراتی را نیز شامل می شود.

کریمی خراسانی گفت: ارزش قاچاق سالیانه گوشی های تلفن همراه ۲ میلیارد دلار برآورد می شود که تعیین تعرفه های مناسب می تواند روند قاچاق در این بازار را سامان دهد.
وی گفت: هرچه شمار واردکنندگان رسمی بیشتر شود و مقررات دست و پاگیر واردات کاهش یابد، معضل قاچاق در این بخش کاهش می یابد و این به سود کل اقتصاد کشور است.
چندی پیش سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد سالیانه ۱۲ میلیون دستگاه تلفن همراه در بازار ایران خرید و فروش می‌شود که نزدیک به ۲ میلیون دستگاه سهم واردات رسمی است و بقیه به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود.
به گقته «قاسم خورشیدی» بر پایه برنامه ریزی ها، باید قاچاق ۲۵ میلیارد دلاری کالاها در سال ۱۳۹۲ به ۶ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۸ کاهش می یابد.
 

نظر شما چیست؟