اخبار لوازم خانگی

اختصاص بخشی از مبلغ کارت اعتباری خرید کالا در قالب وام ازدواج

اتحادیه بر این باور است که این طرح می تواند موفق باشد چنانکه نقدینگی اجرای طرح موجود بوده و کالا نیز وجود دارد.حتی می توان این مبالغ را به صورت بخشی از وام ازدواج در اختیار زوج های جوان قرار داد تا از آن طریق اقدام به خرید کالاهی ایرانی کنند که البته لازم به ذکر است این موضوع نیاز به بررسی های کارشناسی تر خواهد داشت.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با گذشت چند ماه از ارائه کارت های اعتباری جهت رونق در بازار لوازم خانگی ایران، هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است و برخی از کارشناسان این حوزه به نوع و روش توزیع کارت های اعتباری انتقاد کرده و آن را راه مناسبی در جهت حمایت از تولید داخلی نمی دانند.

محمد طحان پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در این باره به خبرنگار «میهن صنعت» گفت : باید قبول کنیم که طرح کارت های اعتباری خرید کالا تا به امروز به هزار و یک مشکل در مسیر موفقیت نبوده و حال اینکه عده ای اسرار به تمدید طرح دارند تامل بر انگیز است.

وی در ادامه افزود :  می بایست تصمیمات جدیدی در خصوص رونق بازار و حمایت از تولید کنندگان داخلی اتخاذ شود بر همین اساس تمدید این طرح نیز ثمره ای نخواهد داشت، در نتیجه بهتر است زمان را هدر ندهیم و به فکر راه حل جدید باشیم.

طحان پور با اشاره به ماهیت اصلی این طرح مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی، بیان داشت : از حدود 50 برندی که خود را در این طرح معرفی کردند، حدود 8 برند ذینفع بوده و توانسته اند برخی از کالاهایشان را به فروش برسانند و مابقی تولیدکنندگان سهمی از فروش نداشته اند، بر همین اساس عملا پرونده حمایت از تولیدکنندگان داخلی بسته است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص راهکار اتحادیه برای بهبود وضعیت موجود به خبرنگار «میهن صنعت» اعلام کرد : یکی از مشکلات این طرح واریز پول به حساب فروشنده بود.بر همین اساس پیشنهاد ما اینگونه بود که خریداران با در دست داشتن پیش فاکتور خرید کالای ایرانی به بانک ها رفته و بانک نیز پس از بررسی، مبلغ را مستقیما به حساب فروشنده واریز کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد : اتحادیه بر این باور است که این طرح می تواند موفق باشد چنانکه نقدینگی اجرای طرح موجود بوده و کالا نیز وجود دارد.حتی می توان این مبالغ را به صورت بخشی از وام ازدواج در اختیار زوج های جوان قرار داد تا از آن طریق اقدام به خرید کالاهی ایرانی کنند که البته لازم به ذکر است این موضوع نیاز به بررسی های کارشناسی تر خواهد داشت.

نظر شما چیست؟