اخبار لوازم خانگی

تولید کالای ارزانِ با کیفیت امری محال است

طحان پور گفت:کشورهای همسایه به دنبال محصولات صادراتی ارزان و با کیفیت هستندکه تولید این محصولات هم اکنون به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده امری محال است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت صادرات لوازم خانگی گفت: بیشتر صادرات کشور به حاشیه خلیج فارس است و سهم عمده آن به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان ارسال می شود.
 
وی در ادامه افزود: از آنجایی که کشورهای مذکور خواهان ورود کالاهای ارزان قیمت هستند لذا سیاست های دولت و مسئولین ذی ربط باید بر مبنای تولید کالای ارزان و با کیفیت تنظیم شود که البته تحقق این امر محال است چرا که هم اکنون قیمت تمام شده کالا های ساخت داخل بسیار بالا است.
 
طحان پور تشریح کرد: در حال حاضر بازار لوازم خانگی منطقه در دستان تولید کنندگان ترکیه و کره جنوبی است و به همین منظور دولت باید به طور جدی تولید کنندگان داخلی را حمایت کند تا قدرت رقابت با این کشورها را داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: سایه تحریم ها طی سال های اخیر  از ورود تکنولوژی های نوین به کشور جلوگیری کرده که این امر مانع به روز شدن برخی از تولیدات شده است.

طحان پور در پایان گفت: در تولیدکالاهایی از جمله اجاق گاز، آبگرمکن و پکیج تا کنون عملکرد خوبی داشته  اما در خصوص ساخت کالا های سرمایشی مانند یخچال و فریزر ما توان رقابت و خودنمایی را منطقه را نداریم.

نظر شما چیست؟