سایر خبرها

بازار موبایل همچنان در رکود

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی بر استمرار رکود در بازار داخلی موبایل تاکید کرد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،افشار فروتن در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: طی ماه‌های گذشته به دنبال نوسانات نرخ ارز، رکود بازار موبایل با کاهش نسبی مواجه شده است.

وی در ادامه به رکود جدی تری که در زمینه گوشی‌هایی با قیمت متوسط وجود دارد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خریداران بازار موبایل در ایران به دنبال دو نوع خاص از گوشی هستند.

فروتن افزود: در معاملاتی که این روزها در بازار موبایل کشور صورت می‌گیرد بخش عمده‌ای از خریدها مربوط به گوشی‌هایی می‌شود که دارای برندهای خاص و قیمت‌های بالا هستند.

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از خریداران بازار موبایل به دنبال گوشی‌های خاص با قیمت‌های بالا هستند، یادآور شد: بخش دیگری از خریداران این روزهای بازار موبایل هم به دنبال گوشی‌های با قیمت پایین هستند و در این میان گوشی های میان‌رده و متوسط، مشتری به نسبت کمتری داشته و رکود بیشتری را تجربه می‌کنند.

وی همچنین عنوان کرد: در واقع می‌توان گفت بازار موبایل کشور زمانی رونق خواهد گرفت که گوشی‌های میان‌رده دارای مشتریان بیشتر بوده و در رکود قرار نداشته باشند.

فروتن درباره قیمت متوسط گوشی‌های هوشمند نیز یادآور شد: به طور متوسط قیمت این گوشی‌ها بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است اما گوشی‌های ارزان قیمت را حتی با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هم می‌توان خریداری کرد و طبیعتا این گوشی‌ها از نسل سوم ارتباطی یعنی.

فروتن درباره قیمت متوسط گوشی‌های هوشمند نیز یادآور شد: به طور متوسط قیمت این گوشی‌ها بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است اما گوشی‌های ارزان قیمت را حتی با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هم می‌توان خریداری کرد و طبیعتا این گوشی‌ها از نسل سوم ارتباطی یعنی ۳G  نیز پشتیبانی می‌کنند.

 

 

نظر شما چیست؟