اخبار لوازم خانگی

گسترش طرح کارت اعتباری خرید کالا به رونق بازار لوازم خانگی کمک خواهد کرد

طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تا به امروز به موفقیت چشمگیری دست نیافته و به نظر می رسد با توجه به نگاه مثبت کلیات طرح در خصوص حمایت از کالای ایرانی، ادامه روند اجرایی آن مستلزم تغییرات کارشناسی خواهد بود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تا به امروز به موفقیت چشمگیری دست نیافته و به نظر می رسد با توجه به نگاه مثبت کلیات طرح در خصوص حمایت از کالای ایرانی، ادامه روند اجرایی آن مستلزم تغییرات کارشناسی خواهد بود.

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» عنوان کرد : حمایت از کالای ایرانی وظیفه دولت بوده و همه می بایست در این طرح یار و یاور تولیدکنندگان داخلی باشند.

وی ادامه داد : طرح کارت اعتباری خرید کالا در جهت حمایت از کار و سرمایه ایرانی به مرحله عملیاتی خود رسید اما می بایست با وسعت بیشتری اجرا شود و تمامی کارمندان دولت را نیز شامل گردد.

قاضی پور با اشاره مشکلات کارخانه ارج، عنوان کرد : نیاز امروز جامعه که می بایست مورد توجه بیشتری قرار گیرد، افزایش اشتغال جوانان و رونق کارخانجات تولید کننده ی داخلی است که به سرنوشت کارخانه ارج دچار نشوند.

وی افزود : متخصصان و سرمایه گذاران زحمات فراوانی کشیدند و کارخانجاتی با استاندادرهای جهانی راه اندازی کرده اند که در حال تولید تلوزیون، یخچال، وسایل برقی و وسایل گازی می باشند، بر همین اساس به واسطه ی حمایت از آنها می توان بخش عظیمی از معضلات اشتغال را پوشش داد.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به معضل ورود کالاهای قاچاق به کشور، بیان داشت : اجرای درست و دقیق این طرح باعث رونق این بخش ها خواهد شد و از طرفی از ورود کالاهای قاچاق که صدمات فراوانی به صنعت لوازم خانگی کشور وارد نمود، جلوگیری خواهد کرد .

این عضو کمیسیون صنایع در پایان خاطرنشان کرد : این طرح می بایست به میزان بیشتری عملیاتی شده تا فواید آن را در رونق صنعت لوازم خانگی کشور مشاهده کنیم، چنانچه دادن امتیاز به کالاهای ایرانی، خریداران را راغب به خرید کالاهای تولید داخل خواهد کرد و میل به خرید کالای قاچاق از بین می رود.

نظر شما چیست؟