اخبار لوازم خانگی

۸ درصد اشتغال کشور در صنعت مبلمان است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸ درصد اشتغال کشور در صنعت مبلمان است و این صنعت با اشتغالزایی بالا، بازده اقتصادی مناسبی دارد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی یزدانی در نهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت جهانی مبلمان (دکو ۲۰۱۶)‌ گفت: با توجه به نزدیکی ایران با بازارهای خاورمیانه می‌توان حضور بیشتری در کشورهای همسایه به ویژه عراق داشته باشیم اما در حال حاضر ترکیه ۷۰ درصد مبلمان مورد نیاز کشور عراق را تامین می‌کند.

یزدانی ادامه داد: ۲۲۶ واحد تولید کننده عمده مبلمان و ۴۶ هزار واحد تولیدی و فروش صنفی مبلمان به صورت رسمی و غیررسمی در کشور فعالیت می‌کند که این تعداد ۸ درصد اشتغال کشور را در اختیار دارد. صنعت مبلمان کشور از مهمترین شاخصه‌های صنایع کوچک و متوسطه کشور به حساب می‌آید که با اشتغالزایی بالا بازده اقتصادی مناسبی دارد.

وی افزود: بازارهای جهانی مبلمان در بخشهای مهم تجارت بین‌المللی قرار دارد و محصولات متنوع، جدید و فن‌آورانه را تولید می‌کند که در چارچوب شورای ملی مبلمان ایران نیز می‌توان به تجارت جهانی مبلمان رسید.

یزدانی با بیان اینکه تولید کنندگان مبلمان در دنیا عمدتا خود کوچک و متوسط به حساب می‌آیند به طوری که در کشور انگلستان ۹۵ درصد از بنگاه‌های مبلمان خرد و زیر ۱۰ نفر تا ۵۰ نفر هستند گفت: در کشور ایتالیا نیز کارگاه‌های کوچک مبلمان‌سازی کار می‌کنند و در دانمارک به عنوان کشوری که ۲۰ درصد صادرات مبل اروپا را در اختیار دارد اینگونه است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای امارات، چین، کانادا، آمریکا، لهستان، بلژیک و دانمارک تولید کنندگان اصلی مبلمان در جهان هستند و ۵۴ درصد مبلمان دنیا را این کشورها تولید می‌کنند گفت: در سال ۲۰۱۵، ۴۴۰ میلیارد دلار مبلمان در دنیا تولید شده است و سرانه مصرف مبلمان در کشورهای توسعه‌یافته ۲۲۳ دلار و میانگین جهانی آن ۶۴ دلار است

منبع: مهر

نظر شما چیست؟