اخبار لوازم خانگی

صنعت لوازم خانگی به لحاظ کمی و کیفی رو به رشد است

دکتر حبیب اله انصاری با ابراز خرسندی از وضعیت صنعت رو به رشد لوازم خانگی در کشور، گفت: خوشبختانه صنعت لوازم خانگی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی یک هم افزایی نسبت به همدیگر داشتند و و توانستند نیاز مردم را در کلیه وسایلی که مورد نیاز مردم است، مرتفع کنند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دکتر حبیب اله انصاری با ابراز خرسندی از وضعیت صنعت رو به رشد لوازم خانگی در کشور، گفت: خوشبختانه صنعت لوازم خانگی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی یک هم افزایی نسبت به همدیگر داشتند و و توانستند نیاز مردم را در کلیه وسایلی که مورد نیاز مردم است، مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه در لوازم خانگی در سه بخش تقسیم می شود، عنوان کرد: یک بخش، لوازم خانگی انرژی بر است که شامل وسایل گرمایشی، سرمایشی، پخت و پز و وسایل ریز انرژی بر است. دوم، انواع ظروف است که این ظروف هم گستردگی زیادی را دارد. قسمت سوم هم که حائز اهمیت است و در کشورمان رویکرد تولید قطعات هم بخصوص از حدود 15 سال پیش شدت گرفته و امروز ما به جز کمپرسور یخچال، خوشبختانه  تمام قطعات و وسایل که مربوط به تولید نهایی وسایل خانگی ایران است، در کارخانجات تولید می کنند و زمینه ای هم برای صادرات ایجاد کرده است.

دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به استراتژی صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و بیان داشت: استراتژی صنعت لوازم خانگی عبارتست از توسعه بازار داخل، کاهش واردات، توسعه صادرات و خروج از رکود.

انصاری در خصوص رکود اقتصادی  حاکم بر کشور عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که می توان نام برد مشکل دریافت تسهیلات از بانک ها و ضعف بازار سرمایه است. از سوی دیگر  بی تعهدی شرکت های دولتی در انجام تعهداتی است که باید داشته باشند یعنی آن زمینه ای که بخش خصوصی نسبت به الزام خودش به پرداخت مالیات و سایر وجوهی که باید پرداخت کند، دارد قطعا شرکت های دولتی ندارند.

وی ادامه داد: قوانینی از جمله تامین اجتماعی و مشکلاتی که در برخی مواد قانون کار وجود دارد بر این امر افزوده است. عرضه کالاهای خارجی و قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی که در پیکره دستگاه های دولتی و حکومتی وجود دارد. بی ثباتی سیاست ها و برخوردهای مقطعی و غیر کارشناسی است که شدت آفرین است. همچنین فضای انحصاری نیز می تواند بر بدنه رکود تاثیر گذار باشد.

محمدرضا درافشار با اشاره به لوازم خانگی کوچک، آن را جزو صنایع قدیمی صنعت لوازم خانگی برشمرد و گفت: در حدود 50 سال پیش و با کمک ژاپنی ها بنیان گذاری شده است. از همان ابتدا صنعت لوزم خانگی کوچک دانش بنیان بوده است و به صورت سنتی تبدیل به مدرن نشده و از ابتدا به صورت علمی و سرمایه گذاری هایی که انجام شده وارد بازار ایران شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی کوچک با اظهار به اینکه این صنعت منفک از زندگی مردم نیست، متذکر شد: هیچ خانه ای را نمی بینید که بدون کمک لوازم خانگی کوچک بتواند کار کند. خوشبختانه در این صنعت نوع آوری ادامه دارد.

امیرهوشنگ محمودی علی رغم اینکه اینکه اعتقاد داریم به واسطه رکود، تحرک بازار کم صورت می گیرد، اما در کنارش این واقعیت را هم بپذیریم که وقتی تحریک بازار دارد توسط جنس قاچاق و برندهای وارداتی اتفاق می افتد اگر تولید کننده داخلی مقداری از حمایت های جانبی برخوردار شود این حمایت های جانبی می تواند حمایت های مالیاتی و یا تسهیلات بانکی باشد و با استفاده از این حمایت های حاکمیتی بیایند بر روی فرهنگ سازی مصرف کالا مصرف عرضه کالا اقدام کند.

وی توجه به برخی راهکارهایی که در نگاه اول جزیی هستند اما تاثیر گذاری زیادی بر فروش تولیدات داخلی را دارند، گفت: با در اختیار گرفتن امکاناتی که برای شرکت ها هزینه بر است، اگر بتوانیم از این حمایت ها در صنایع تولیدی مان استفاده کنیم، می توانیم سرویس دیزاین هایی را برای محل های عرضه کالایمان، تربیت  فروشندگانی که عمدتا سنتی هستند و با تکنیک روز فروش شاید آشنا نباشند، انتقال داده ها و مسایل فنی به شبکه توزیع داشته باشیم. اینها باید نگریسته شوند و شاید در نگاه اول این قضیه دغدغه اول تولیدکنندگان دیده نشود اما در جایی که 10 الی 20 درصد افزایش تولید می تواند گره اصلی یک تولیدکننده را باز کند، چرا بر این راهکارهای شاید جزیی در نگاه اول متمرکز نشویم.

مدیر فروش مجموعه پارس خزر عنوان کرد: در ابتدای امر باید فرهنگسازی رخ دهد که خود به خود نخواهد بود و یک زنجیره ای لزوم داریم از رسانه ملی تا بتواند صدای تولید کننده ملی را با کمترین هزینه به گوش مخاطب خودش برساند و برنامه های آموزشی را بعنوان رسالت اصلی خودش داشته باشد و در کنار آن کیفیت محصولات تولید داخل است که متاسفانه در بازه هایی از زمان به دلیل مشکلات تامین، دچار نوسان می شود. یکنواخت سازی کیفی ما می تواند کمک کند تا یکی از حلقه های این زنجیره باشد.

وی با بیان اینکه ما به وظایف حرفه ای هم تولید و هم فروش به عنوان محرک تولید واقف نیستیم، گفت: در برندسازی در ایران فعالیت حرفه ای اتفاق نیفتاده است ما تصویر ذهنی که ازکالای ایرانی در ذهن مخاطبمان داریم آن تصویر ایده آل کالای ایرانی نیست و باید این را اصلاح کنیم. شعارهای تبلیغاتیمان باید هم سو با این ذهنیت باشد.

وی افزود: اینها کمک می کند تا نهایتا مصرف کننده به دغدغه خاطر اصلی اش برسد که جنسی را بخرد که به واسطه آن خرید از نظر کیفی، سرویس دهی و خدمات پس از فروش به آن ببالد.

منبع: رادیو گفت و گو

نظر شما چیست؟