اخبار لوازم خانگی

واردات غیرقانونی قطعات از گمرک به اقتصاد کشور لطمه خواهد زد

به نظر می رسد یک برند کره ای بازار لوازم خانگی ایران با دور زدن قوانین و گمرک، اقدام به واردات غیر قانونی قطعات یک محصول به کشور کرده که پس از بررسی های صورت گرفته، گمرک واردکننده ی مذکور را سه هزار میلیارد تومان جریمه نقدی کرده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نظر می رسد یک برند کره ای بازار لوازم خانگی ایران با دور زدن قوانین و گمرک، اقدام به واردات غیر قانونی قطعات یک محصول به کشور کرده که پس از بررسی های صورت گرفته، گمرک واردکننده ی مذکور را سه هزار میلیارد تومان جریمه نقدی کرده است.

محمد طحان پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در این خصوص به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : پس از اجرایی شدن طرح مبارزه با کالای قاچاق و ارز، خوشبختانه گمرک همکاری لازم را داشته و با صرف هزینه های سنگین در جهت تسهیل امور کار و خرید دستگاه های جدید، تمام توان خودرا در اجرای طرح جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کار گرفته است.

 

وی در ادامه افزود : اتفاقات پیرامون برند کره ای، قطعا مربوط به چندین ماه پیش بوده و تفکر اینکه این اتفاق ربط به زمان حال داشته باشد، تصوری اشتباه است.متاسفانه با تمام توان به کار گرفته شده در گمرک، بخش های مربوط به نیروی انسانی مانند برخی از ترخیص کاران، کماکان به این کار مشغول بوده و با پیشنهاد های غیر قانونی به واردکنندگان، گمرک را دور می زدند.

 

طحان پور تصریح کرد : با این حال با شروع طرح مبارزه با کالای قاچاق و عملکرد مناسب گمرک، عرصه تا حد بسیار زیادی برای برخی از این ترخیص کاران تنگ شده و شرایط بهتری در گمرک حاکم شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد : نباید از یاد ببریم که اتفاقات اینچنینی لطمه ی بزرگی به اقتصاد کشور و در نتیجه اقتصاد مردم وارد می کند.برهم خوردن سیستم اعتباری و جذب درآمدی دولت از طریق عوارض واردات و نیز به دنبال آن واردات آن قطعه که در شرایط نابرابر منجر به تولید محصول می گردد، تولیدات داخلی را تحت شعاع قرار خواهد داد و امکان رقابت پذیری را از بین خواهد برد.

نظر شما چیست؟