اخبار لوازم خانگی

درخشش صنايع ظروف پلاستيکي بر تارک اقتصاد ايران

عضو هيئت مديره انجمن صنايع همگن پلاستيک گفت: صنايع ظروف پلاستيکي کشور به لحاظ دانش فني، کيفيت، طراحي، تنوع، رنگ بندي و ... از رشد قابل توجهي برخوردار و همواره بر تارک اقتصاد ايران مي درخشد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، «سيدفريدالدين فاطمي جهرمي» در مصاحبه با راديو اقتصاد افزود: استفاده از وسايل پلاستيک امروزه بسيار مرسوم شده و جاي وسايل فلزي و چيني را گرفته است.
وي همچنين با بيان اينکه در منزل هر ايراني حدود 70 درصد از لوازم پلاستيک خانگي استفاده مي شود، اظهارداشت: سرمايه گذاري مناسبي طي 10 ساله گذشته در صنعت پلاستيک کشور صورت گرفته و صنعتگران خوبي در اين حوزه رشد و نمو پيدا کرده اند.
عضو هيئت مديره انجمن صنايع همگن پلاستيک گفت: در حال حاضر بازار محصول پلاستيکي به وسيله برند هاي داخلي قبضه و اجازه خودنمايي و يکه تازي به توليد کنندگان ترک و چيني را نمي‌دهند.
وي با اشاره به اينکه صنعت ظروف پلاستيک در کشور بر مدار رونق و بالندگي قرار دارد، افزود: توليد کنندگان خارجي ديگر نمي توانند در بازار ايران عرض اندام کنند.
فاطمي جهرمي با تصريح اينکه توليد کنندگان داخلي همواره به دنبال استفاده از تکنولوژي نوين، مواد اوليه با کيفيت، توليد کالاي مرغوب و مشتري مداري هستند، اظهارداشت: بهره‌مندي واحدهاي توليدي محصولات پلاستيکي به فناوري روز دنيا از مزيت‌هاي مهم اين صنعت است.
وي بر لزوم حمايت همه جانبه از صنعت و توليد کشور تاکيد کرد و اذعان داشت: اين صنعت علاوه بر پويايي توليد موجب اشتغال، توسعه صادرات غير نفتي و رونق اقتصادي در کشور مي شود.
عضو هيئت مديره انجمن صنايع همگن پلاستيک با بيان اينکه صنعت پلاستيک يکي از زيرشاخه‌هاي صنايع پتروشيمي است، گفت: اين صنعت از فضاي مناسبي براي رشد اشتغالزايي در کشور برخوردار است.
وي با اعلام اينکه صنعت پليمر و پلاستيک تنها در ايران صنعتي اشتغالزا به شمار نمي‌رود، اظهارداشت: ويژگي اشتغال افزايي اين صنعت در تمام کشورهاي جهان زبانزد عام و خاص است.
فاطمي جهرمي با بيان اينکه صنعت ظروف پلاستيک در ايران از پيشرفت مناسبي برخوردار است، گفت: اين صنعت در تامين مواد اوليه توليد نياز زيادي به خارج از کشور ندارد و به عبارت بهتر بخش عمده اي از مواد اوليه صنايع پلاستيک خوشبختانه در داخل کشور توليد مي‌شود.
وي همچنين فناوري را راز درخشش صنعت پلاستيک دانست و افزود: صنعت مزبور فضاي رشد و پيشرفت را دارد مشرط به اينکه همگام با فناوري روز دنيا رو به جلو حرکت کند.
عضو هيئت مديره انجمن صنايع همگن پلاستيک اظهارداشت: توليدکنندگان محصولات پلاستيکي در ايران با برخورداري از تجهيزات و دستگاه هاي مدرن و بهره مندي از متخصصان کارآمد در جبهه توليد و اقتصاد مقاومتي حضوري جدي دارند.
وي گفت: تمامي محصولات اين صنعت داراي استاندارد و سطح کيفي قابل قبول و با استفاده از مواد اوليه مرغوب و درجه يک توليد و به بازار داخلي و خارجي عرضه مي شود.
فاطمي جهرمي در ادامه به توليد ظروف پلاستيکي آشپزخانه و لوازم با مصارف خانگي در کشور نيز اشاره کرد و افزود: از جمله ويژگي هاي اين محصولات مي توان به کيفيت بالا، مطابقت با استاندارد هاي سلامتي و بهداشتي، طراحي زيبا و شکيل، برخورداري از رنگ بندي و قيمت مناسب اشاره کرد.
وي با تصريح اينکه لوازم پلاستيکي آشپزخانه که شامل ظروف مختلف و ابزارهاي مورد نياز براي آشپزي و نگهداري مواد غذايي است، بيان داشت: اين گونه وسايل به طور مستقيم با سلامت انسان ارتباط دارند بنابراين بايد متناسب با استاندارد هاي روز دنيا توليد شوند.
عضو هيئت مديره انجمن صنايع همگن پلاستيک گفت: براي ساخت لوازم پلاستيکي آشپزخانه مجموعه اي از آزمايشات لازم از قبيل تست (food grade) بر روي ماده پلاستيک اوليه صورت مي گيرد.
وي افزود: توليد کنندگان داخلي با تکيه بر دانش روز و استفاده از به روز ترين تجهيزات و دستگاه ها لوازم پلاستيکي آشپزخانه را متناسب با جديدترين نوآوري ها در طرح ها و رنگ هاي گوناگون توليد و همواره سعي در جلب رضايت مصرف کنندگان و مخاطبان خود دارند.
فاطمي جهرمي بيان داشت: تمامي ظروف پلاستيکي به وسيله دستگاه هاي پيشرفته با تکنولوژي هاي جديد و با استفاده از قالب هاي زيبا و مدرن توليد مي شوند.
وي با اشاره به اينکه با گسترش استفاده از پلاستيک در ساخت وسايل مورد نياز در منازل، مصرف کنندگان نيز توجه زيادي به لوازم خانگي پلاستيکي نشان مي دهند، گفت: وزن سبک و کارايي زياد محصولات از جمله دلائل اين استقبال است.
وي افزود: به نسبت ميزان کاربردي بودن اين وسايل و برخورداري از ميزان بالاي انعطاف پذيري، مقاومت در برابر حرارت، ضربه، شکستگي، مواد شيميايي و …. از قيمت متناسبي نيز برخوردار هستند.
عضو هيئت مديره انجمن صنايع همگن پلاستيک تصريح کرد: کيفيت توليد لوازم خانگي پلاستيکي نيز بسيار حائز اهميت است زيرا اين وسايل به صورت روزانه مورد استفاده قرار مي گيرند.
وي با اشاره به اين جمله که لوازم خانگي پلاستيکي بايد مطابقت با استانداردهاي روز دنيا و همچنين مواد اوليه مرغوب توليد شوند، گفت: خوشبختانه سطح تکنولوژي توليد اين گونه لوازم در ايران چيزي از جهان کم ندارد.
فاطمي جهرمي در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري اينکه سرانه مصرف پلاستيک در دنيا به مراتب از ايران بالاتر است، افزود: نگرش و نحوه مصرف به پلاستيک بايد در کشور تغيير کند.
وي تصريح کرد: پلاستيک خواص و مزيت هاي فراواني همچون انعطاف پذيري، وزن سبک، شکل پذيري، قابليت رنگ پذيري و … برخوردار و در تمامي عرصه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.
عضو هيئت مديره انجمن صنايع همگن پلاستيک در ادامه تجاري سازي کالاي توليد داخلي را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: کيفيت، قيمت مناسب، خدمات پس از فروش همه و همه به توسعه توليد ملي کمک شايان توجهي خواهد کرد.
وي افزود: ترويج مصرف کالاي ايراني به رشد و توسعه اقتصادي، پويايي توليد، اشتغال افزايي، شکوفايي صادرات، رفاه عمومي و … منجر مي شود.
فاطمي جهرمي يادآورشد: افزايش توليد داخلي به افزايش صادرات و توسعه تجارت خارجي نيز به نوبه خود ضمن افزايش درآمدهاي کشور به افزايش توليد منجر خواهد شد.

نظر شما چیست؟