اخبار لوازم خانگی

طرح نامه حمایتی نعمت‌زاده از شرکت کره‌ای در جلسه امروز وزارت صنعت

معاون وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که آیا نامه وزیر صنعت در خصوص لغو جریمه ۳ هزار میلیاردی یک شرکت کره ای به گمرک به ضرر تولید داخل نیست،گفت: وزیر صنعت خود باید پاسخ این پرسش را بدهد. البته من این موضوع را امروز در جلسه‌ای از وزیر می پرسم.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جریمه 3 هزار میلیاردی یک شرکت کره‌ای که گمرک آن را اعلام کرده بود اما وزیر صنعت با ارسال یک نامه به رئیس گمرک خواستار ابطال فوری آن شده بود، امروز در نشست خبری یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران هم مطرح شد. این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات این شرکت در واردات غیر قانونی کالا و نامه ای که وزیر صنعت در حمایت از این شرکت کره ای زده، آسیب هایی را به صنایع داخل وارد خواهد کرد یا نه ؟ گفت:  وزیر صنعت خود باید پاسخ این پرسش را بدهد البته بنده امروز جلسه ای با وزیر صنعت دارم و سوال شما را حتماً به اطلاع وزیر خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه واردات کالایی که مشابه ساخت داخل دارند براساس سیاست های اقتصادی مقاومتی نباید انجام شود، افزود: البته واردات تا آنجا که حمایت از تولید و تکمیل کننده زنجیره تولید باشد موردی ندارد.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم که در هفته اخیر قیمت دلار رشد قابل توجهی را تجربه کرده و همین امر مواد اولیه واحدهای تولیدی را افزایش داده است آیا با استمرار این شرایط رکودی که بنا به گفته شما در سطح واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی کاهش یافته باز خواهد گشت یا خیر ؟ گفت: بانک مرکزی براساس سیاست های ارزی کشور متولید مدیریت بازار است و همین زمینه اقدامات لازم در دستور مسؤلین قرار گرفته است.

یزدانی اضافه کرد: قیمت فعلی ارز با قیمت رسمی بودجه التهاباتی را نشان می دهد که همین موضوع مشکلاتی را برای تولید کنندگان به وجود آورده است باید منتظر ماند و دید دولت چه تدبیری را برای مدیریت بازار ارز به کار خواهد گرفت.

وی در واکنش به پرسش مجدد خبرنگار تسنیم که پرسید اگر وضعیت بازار درست نشد تکلیف تولید کنندگان چیست ؟ گفت: بگذارید حالا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد

وی در ارتباط با اعطای تسهیلات به بنگاه های صنعتی تصریح کرد: در طرح رونق و ارتقای رقابت پذیری، تاکنون 59 هزار واحد و طرح ثبت نام شده که از این میزان 36 هزار و 600 طرح و واحد در کارگروه های استانی بررسی شده و ١٩ هزار و 74 طرح و واحد به شعبه ها ارجاع داده شده است. در این زمینه تسهیلاتی هم به مبلغ ٧٢ هزار و ١٣٣ میلیارد ریال به 10 هزار و 142 طرح و واحد پرداخت شده است.علاوه بر این طرح، سیستم بانکی به صورت مستقل 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات به هشت هزار و 952 طرح و واحد صنعتی پرداخت کرده است.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای واحدهای تحت تملک بانک ها دارید؟ گفت: از کل یک هزار و 500 واحد صنعتی تحت تملک بانک ها، یک هزار و 100 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارد.

یزدانی گفت: در این زمینه اطلاعات کاملی به وزیر صنعت،معدن و تجارت ارایه کرده ایم و بدنبال این هستیم که یا بانک واحد صنعتی تحت تملک را راه اندازی کند و یا واحد صنعتی توسط مالک قبلی مجددا راه اندازی شود.

معاون وزیر صنعت  با اعلام اینکه بیش از 98 درصد اراضی شهرک‌های صنعتی توسط دولت از سازمان منابع طبیعی گرفته می شود، تصریح کرد: اگر زمینی برای مدت 6 ماه یا یک سال در اختیار فردی قرار گیرد اما تولید صنعتی انجام ندهد، قرارداد آن را باطل می‌کنیم و پول سرمایه‌گذار را برمی‌گردانیم، پس از آن هم زمین به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک همچنین با اشاره به راه‌اندازی 3319 بنگاه صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی طی سال‌های اخیر، گفت: 2855 واحد صنعتی تعطیل در دولت جدید مجدداً راه‌اندازی شدند که 832 واحد مربوط به 9 ماهه اخیر بوده است.

* چینی ها در کشور ما خودرو می‌سازند

در ادامه این نشست خبری سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اعلام این که تفاهمنامه همکاری برای ایجاد شهرک صنعتی با کمیسیون مشترک ایران و چین امضا شده است، گفت:  قرار شده تولید خودروهای چری در شهرک صنعتی بم انجام شود.

وی اضافه کرد: چند منطقه ویژه  برای سرمایه گذاری خارجی معرفی شده است که شرکت خودروسازی چری برای تولید خودرو با پیش شرط افزایش تولید داخل موافقت کرده است.

سلیمانی با تاکید بر این که دولت چین تسهیلات لازم برای ایجاد خط تولید قطعه  و افزایش تولید خودرو تامین خواهد کرد گفت:این سرمایه گذاری که  در سال جدید میلادی انجام خواهد شد برای تامین زنجیره تولید خودرو خواهد  بود و تا کنون ٥ واحد تولید رادیو پخش،رو کش صندلی، تجهیزات خودرویی  مقدمات تولید خود را در منطقه ویژه اقتصادی بم پیاده سازی کرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما چیست؟