اخبار لوازم خانگی

سود استفاده از کالای داخلی به خود مردم می رسد

اشتغال و تولید ثروت از جمله دستاوردهای افزایش مصرف کالاهای داخلی است که این منافع در ابتدا به زندگی خود مردم برمی گردد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دکتر علی منتظری در حاشیه بازدید خبرنگاران استان از یکی از بزرگترین واحدهای تولید لوازم خانگی رشت گفت:آشنایی خبرنگاران استان با بخش صنعت موجب می شود که اخبار دست و واقعی از وضعیت خوب و رو به رشد صنعت گیلان انعکاس یابد.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2هزار و 600 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در گیلان در حال فعالیت است،اضافه کرد:نگاه استان بر این است که گیلان به سمت توسعه صنعتی برود.

رونق کشاورزی در گرو حرکت در مسیر کشاورزی صنعتی

دکتر منتظری ادامه داد:بخش کشاورزی هم برای دستیابی به رونق لازم باید کشاورزی صنعتی شود.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان با تاکید بر استفاده از کالاهای داخلی،خاطرنشان کرد:استفاده از کالای داخلی گامی مهم در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد:تمرکز ما براین است تا تولید و فعالیت در واحدهای بزرگ صنعتی نظیر پارس خزر رشت افزایش یابد و نتیجه آن افزایش اشتغال و ثروت برای گیلان و کشور  است.

علی منتظری با اشاره به اینکه صنایع بزرگ موجب ایجاد اشتغال در نمایندگی ها و اصناف نیز می شوند،گفت:یکی از اثرات بزرگ صنایع بزرگ این است که دغدغه بیکاری را کاهش می دهند.

گیلان قطب صنایع سلولزی کشور می شود

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه امسال سال بهره برداری از واحدهای بزرگ صنعتی است که سالها برای به افتتاح رسیدن آنها تلاش شده است،افزود:گیلان به زودی قطب صنایع سلولزی کشور خواهد شد.

وی ادامه داد:به زودی برای تامین صنایع سلولزی زراعت چوب از سوی کشاورزان منجر به کسب منفعت های فراوان برای فعالین در حوزه زراعت چوب خواهد شد.

دکتر منتظری با بیان اینکه گیلان استانی مرزی است که در صادرات کالاهای داخلی می تواند موثر عمل کند،تصریح کرد:به همین دلیل بر توسعه و افزایش فعالیت صنایع پایین دستی نیز تمرکز داریم.

سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت گیلان

وی با اشاره به اینکه امسال هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صعتی در گیلان اتفاق افتاده است و این موفقیت بزرگی برای استان ما محسوب می شود ،گفت:برای رفع موانع تولید در استان اقدامات برزگی انجام شده است و گیلان در این خصوص از استانهای پیشتاز کشور است و بالغ بر 400میلیارد تومان پرداختی در این حوزه صورت گرفته است.

وی برندسازی را یکی از مقوله های مهم توسعه و پیشرفت تولیدات داخلی دانست و گفت:تا قبل از پایان سالجاری جشنواره برند در گیلان انجام می شود.

برگزاری جشنواره برند در گیلان

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه برند معرفی محصولات کشور است،گفت:برند پارس خزر در کشور به گونه ای عمل کرده که کیفیت آن زبانزد است.

در ادامه همتی مدیرعامل شرکت پارس خزر گفت:بیش از 87درصد خانوارهای ایرانی حداقل یک محصول پارس خزر را استفاده کرده اند،گفـت: رسانه ها مردم را به خرید کالاهای داخل کشور تشویق کنند تا این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود.

وی افزود:بسیاری از محصولات این شرکت به دیگر کشورها صادر می شود و همچنان توانسته بازارهای خود را حفظ کند چون از کیفیت بزرگ جهانی برخوردار است.

همتی خاطر نشان کرد:خرید کالای داخل موجب می شود که کارخانه ها تولیدات خود را افزایش دهند و افزایش تولید نیز منجر به افزایش اشتغال و بهبود وضعیت خانوارهای کشور می شود.

وی تصریح کرد:در نهایت این خود مردم هستند که از خرید کالای داخلی نفع می برند زیرا موجب اشتغال جوانان می شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما چیست؟