سایر خبرها

مشکلات دهه های اخیر بر سر دولت یازدهم خراب شده است

رییس اتاق اصناف ایران می گوید، در دهه های اخیر به مشکلات کم توجهی شد و همه مشکلات بر سر دولت یازدهم خراب شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، «علی فاضلی» امروز (سه شنبه) در نشست مشترک روسای اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون ایران افزود: تعاملات دوجانبه میان بخش خصوصی و دولت باید بخشی از این مشکلات را حل کند. بخش خصوصی مشکلات دولت را درک می کند و با آن بیگانه نیست.
وی یکی از مشکلات دولت را فربه بودن بدنه دانست و گفت: این که بگوییم دولت گوش شنوا ندارد، درست نیست. دولت 2 میلیون حقوق بگیر دارد و روز به روز این بدنه فربه تر می شود که حذف این مجموعه و کاهش آن نیز کار سختی است.
رییس اتاق اصناف ایران با انتقاد از ندیده شدن بخش خصوصی در لایحه برنامه ششم توسعه گفت: با وجود تلاش دولت یازدهم، تصدی گری دولت در این دوران نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه بیشتر هم شده است که بارزترین نشانه را در احکام برنامه ششم شاهد هستیم.
وی افزود: با وجود تلاش کارشناسان اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون، نظرات کارشناسی آنها در لایحه برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار نگرفته است.
فاضلی با اشاره به اینکه برنامه ششم مانند برنامه پنجم توسعه پیش می رود، گفت: احکام باید به گونه ای تدوین شود که با اجرای آن شاهد سپردن امور به بخش خصوصی باشیم.
رییس اتاق اصناف ایران افزود: در سال های اخیر این سه اتاق نهایت همکاری را با دولت یازدهم داشته اند و بنگاه های صنفی اجازه ندادند در سال های اخیر بازار دچار تلاطم شود.
وی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره مسایل مالیاتی واحدهای صنفی گفت: یکی از مشکلات ما این بوده که در سالهای 1391 و 1392 به دولت وقت تفهیم کنیم که در شرایط رکود تورمی و نرخ بیکاری موجود در کشور، افزایش مالیات چندان درست نیست، اما دوستان در آن سالها نمی شنیدند.
فاضلی افزود: در سالهای 1389 و 1390 یک نگاه در اقتصاد کشور حاکم بود؛ اینکه مویدی مالیاتی راست نمی گوید، مگر اینکه خلافش ثابت شود؛ این به عنوان یک اصل در نظام اقتصادی کشور جا افتاده بود؛ این مساله اکنون به مقدار زیادی تغییر کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما چیست؟