اخبار لوازم خانگی

اسامی واردکنندگان مجاز «کالای با دوام» اعلام شد

بر اساس طرح مشترک وزارت صنعت،گمرک و اصناف، اسامی تعدادی از واردکنندگان مجاز "کالای با دوام" اعلام شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لیست تعدادی  از وارد کنندگان رسمی “کالای بادوام” در اطلاعیه ای از سوی گمرک ایران منتشر شده است. براساس این طرح که حمایت ویژه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالاو ارز را به همراه دارد، واردات برندهای خارجی انحصاراً توسط نمایندگی‌های رسمی، ثبت سفارش و اطلاعات آن در اختیار گمرک قرار می‌گیرد و گمرکات موظفند صرفاً کالا را براساس اطلاعات مندرج در ثبت سفارش که در سامانه ثبتارش ثبت شده ترخیص نمایند.

در این فهرست نام تعدادی از برندهای معروف بازار لوازم خانگی از جمله LG و Samsung هم دیده می شود که بر اساس این طرح ثبت سفارش  اجزا و قطعات اصلی و کالای کامل این برندها صرفا توسط نمایندگیهای رسمی این شرکتها انجام خواهد شد.
این لیست به دنبال طرح جدید وزارت صنعت،معدن و تجارت،گمرک و مرکز اصناف و بازرگانی ایران برای حمایت از تجارت رسمی با محوریت نمایندگی های رسمی کالاهای خارجی منتشر شده است.
بعد از طرح مشترک وزارت صنعت، گمرک ایران و اتاق اصناف تنها نمایندگی‌های مجاز  امکان واردات کالای سرمایه ای به کشور را دارند.

بر اساس قانون، کالای با دوام به کالای اطلاق شده است که یک بار مصرف نباشد و همچنین به ازای واردات آن نمایندگی‌های رسمی در کشور فعال باشند.


 

منبع: تسنیم

نظر شما چیست؟