اخبار لوازم خانگی

تشکیل 22 پرونده قاچاق کالا در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری گفت: در راستای اجرای طرح ملی مقابله با عرضه لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق 22 پرونده تخلف در واحدهای صنفی این استان در سه ماهه سوم سال جاری تشکیل شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بیژن بهرامی در جلسه کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان افزود: طرح ملی مقابله با عرضه لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق همزمان با سراسر کشور از اول مهرماه تا آخر آذرماه در استان برگزار شد.
وی گفت: در این طرح 2 هزار و 684 مورد بازرسی از واحدهای استان انجام شد که دخانیات و پوشاک بیشترین پرونده های کالاهای قاچاق را تشکیل می داد.
وی افزود: این طرح با هماهنگی دستگاه های نظارتی از جمله اتاق اصناف، گمرک، نیروی انتظامی، سازمان های صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه های علوم پزشکی و اتحادیه های مربوطه اجرا شد.
وی در ادامه به 13هزار و 396 بازرسی از واحدهای صنفی استان توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان اشاره کرد و گفت: در این مدت 450 فقره پرونده تخلف تشکیل شد.
بهرامی افزود: این پرونده به ارزش یک میلیارد و 131میلیون ریال است که بیشترین تخلف ها درج نکردن قیمت، صدور فاکتور، کم فروشی و رعایت نکردن بهداشت بوده است.
وی گفت: در این مدت 555 مورد شکایت مردمی نیز در سامانه 124 این سازمان ثبت شده است.
سرپرست تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از آغاز اجرای طرح ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه، لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی همزمان با سراسر کشور خبر داد وگفت: این طرح از 24 آذرماه امسال با همکاری سازمان صنعت، معدن تجارت، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه آرایشگاه های زنانه و تعزیرات حکومتی به مدت سه ماه اجرا می شود.
محمدرضا عمرون افزود: بر اساس اعلام اتحادیه آرایشگاه های زنانه یکهزار و 803 واحد آرایشگاه زنانه در استان فعال است که از این تعداد 747 واحد در مرکز استان است.
وی اظهار کرد: در این طرح بر فعالیت واحدهای آرایشگاه زنانه در زمینه فعالیت در خانه و بدون مجوز، تداخل صنفی از جمله فروش وسایل بهداشتی و آرایشی در آرایشگاه ها و یا لوازم و وسایل دیگر رسیدگی می شود.
وی گفت: در سه ماهه سوم امسال 826 پرونده تخلف در سه بخش کالا و خدمات، بهداشتی و قاچاق کالا در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد که در این مدت 858 پرونده مختومه شده است.
عمرون افزود: در این مدت سه طرح مشترک دیگر نیز از جمله بازگشایی مدارس، شب یلدا و طرح اربعین در استان اجرا شد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید بر نظارت بیشتر بر فعالیت آرایشگاه های زنانه و عطاری ها در استان افزود: در سه ماهه سوم امسال بیش از 227 مورد بازرسی از عطاری ها، غذاسراها، داروخانه ها و کارخانه های تولید مواد غذایی در استان انجام شده است.
رضا محمدی افزود: یکی از مهمترین مشکلات در حوزه آرایشگاه ها، توزیع مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق و بدون مجوز و در عطاری ها فروش مکمل ها، متادون، ترکیبات لاغری و چاغری است.
وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای متخلف توزیع کننده کالای قاچاق به قاجاق بودن کالاهای خود آگاه هستند، افزود: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه عرضه نکردن کالاهای قاچاق و بدون مجوز یکی از برنامه های این معاونت قبل ازصدور پروانه و مجوز فعالیت است.
مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان چهارمحال وبختیاری نیز افزود: هم اکنون 11هزار و 325واحد تهیه و تولید موادغذایی دارای پروانه بهداشتی در استان فعال است که در سه ماهه سوم سالجاری 25 هزار بازدید از این واحدها انجام شده است.
بهمن بنائی به نظارت بر آرایشگاه های زنانه و مردانه اشاره کرد و گفت: در این مدت هشت آرایشگاه زنانه پلمپ و 9 آرایشگاه نیز برای دریافت آموزش به مراکز بهداشت معرفی شدند.
وی از جمع آوری 17 دستگاه تتو در این مدت خبر داد وگفت: 50 مورد آرایشگاه زنانه نیز که وسایل مشترک داشتند جمع آوری شد.
وی بر توزیع غیرمجاز لوازم آرایشی در آرایشگاه های زنانه اشاره کرد و گفت: مرجع رسیدگی مشخص برای تشخیص وسایل آرایشی مجاز و غیرمجاز وجود ندارد./تابناک/

نظر شما چیست؟