اخبار لوازم خانگی

ال‌جی webOS و الکسای آمازون را به یخچال‌های هوشمند خود آورد

ساخت و توسعه لوازم خانگی هوشمند، مستلزم بهره‌مندی از یک پلتفرم پویا و قابل انعطاف است. در سوی دیگر انتظار می‌رود تا 2 سال آینده نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی به طور عمومی مورد بهره‌برداری قرار گیرند، از این رو تولیدکنندگان گجت‌های هوشمند از هم‌اکنون خود را برای عرضه محصولاتی مبتنی بر اینترنت اشیا آماده می‌کنند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت ال‌جی نیز که یکی برترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی در جهان محسوب می‌شود، امسال نیز با طیف وسیعی از محصولات جدید خود به نمایشگاه CES2017 پای نهاده است.

این شرکت کره‌ای ساعاتی پیش در کنار تلویزیون‌های OLED، از نسل جدید یخچال‌های هوشمند خود رونمایی کرده که از پلتفرم webOS قدرت گرفته و امکان دسترسی به دستیار هوشمند آمازون در آن‌ها تعبیه شده است. البته این اولین باری نیست که ال‌جی دست به تولید چنین یخچال‌هایی میزند، زیرا سال گذشته نیز در نمایشگاه CES2016 از مدل‌هایی با تجهیز به ویندوز 10 پرده برداشت.

همان‌طور که میدانید ال‌جی از پلتفرم webOS در تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده می‌کند و این در حالی است که به نظر می‌رسد این شرکت سیاستی مشابه با سامسونگ را در جهت به کار گیری پلتفرم اختصاصی در لوازم خانگی هوشمند خود را در پیش گرفته است؛ سامسونگ نیز اگرچه قریب به اتفاق گوشی‌های هوشمند خود را با پلتفرم اندروید تولید می‌کند، با این حال ساعت‌ها و لوازم خانگی هوشمند خود را بر پایه پلتفرم تایزن توسعه می‌دهد.

نسل جدید یخچال‌های “درب در درب” ال‌جی به نمایشگری 29 اینچی کشیده لمسی موسوم به Instaview تجهیز شده که از آن می‌توان برای تعامل با رابط کاربری webOS به منظور بررسی وضعیت آب و هوا، چک کردن قرار ملاقات یا خرید آنلاین استفاده کرد. در سوی دیگر این نسل از یخچال فریزهای ال‌جی دارای یک برنامه اختصاصی هستند که تاریخ انقضای مواد فضایی را زیر نظر خواهد داشت. البته کاربر برای انجام امور مذکور و حتی اجرای موزیک در پلتفرم خانه هوشمند ال‌جی می‌تواند از دستیار صوتی الکسای آمازون نیز کمک بگیرد. تاکنون اطلاعاتی در رابطه با قیمت و زمان احتمالی عرضه این محصولات منتشر نشده است./فارنت/

نظر شما چیست؟