اخبار لوازم خانگی

فعالیت کوله‌بری در مرز پرویزخان از امروز آغاز شد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: فعالیت کوله‌بری در مرز پرویزخان از امروز آغاز شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نعمت‌الله نازپرورده در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه فعالیت کوله‌بری در استان کرمانشاه از امروز از سر گرفته شد، اظهار داشت: از امروز مجوز فعالیت کوله‌بری برای رونق اقتصادی و کاهش بیکاری به‌طور مجدد صادر شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین تعداد مرزنشینان فعال در مرز پرویزخان را 5000 نفر اعلام و عنوان کرد: این افراد می‌توانند 75 قلم کالای مجاز از جمله لوازم خانگی، ماشین لباسشویی، کولر گازی، یخچال، لوازم آشپزخانه، لباس و لوازم کامپیوتری را بدون پرداخت هرگونه عوارض از مرز پرویزخان وارد کشور کنند.

وی با اشاره به اینکه هر صاحب بار مجاز است به ازای هر 10 کوله‌بر، روزانه 200 میلیون ریال کالا وارد قصرشیرین کند، گفت: تعاونی مرزنشینان به دارندگان کارت مرزنشینی که ساکن روستاها هستند نیز مبلغ یک میلیون ریال به حساب آن‌ها واریز می‌کند.

نازپرورده با اشاره به اینکه تمام روستاییانی که در 20 کیلومتری مرز قصرشیرین هستند مشمول قانون تعاونی مرزنشینی قرار می‌گیرند، بیان کرد: براساس قانون کالاهای وارد شده توسط کوله‌بران جز در موادی که کالا به صورت موردی و در قالب سوغات توسط مسافران خریداری می‌شود مابقی تنها در همان شهرستان به مصرف برسد.

وی با بیان اینکه خروج تجمیعی کالا از شهرستان ممنوع است، گفت: کوله‌بران باید کالاهای وارد شده را در مغازه‌های سطح شهر قصرشیرین به فروش برسانند که با از سرگیری فعالیت کوله‌بری، شاهد رونق بیش از پیش قصرشیرین خواهیم بود.

نظر شما چیست؟