اخبار لوازم خانگی

درخواست دادستانهای کره ای برای حکم دستگیری رییس سامسونگ

دفتر دادستانهای ویژه کره جنوبی اعلام کرد بدنبال حکم دستگیری مدیر گروه سامسونگ به اتهام پرداخت چند میلیون دلار رشوه به دوست رییس جمهور است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در تحقیقات از رسوایی فسادی که ماه گذشته به استیضاح پارک گئون های، رییس جمهور کره جنوبی منتهی شد، لی جائه یونگ، رییس گروه سامسونگ هفته گذشته به مدت ۲۲ ساعت متوالی تحت بازجویی قرار گرفت.

دفتر دادستانهای ویژه لی جائه یونگ را به پرداخت رشوه ای به میزان ۴۳ میلیارد وون (۳۶.۴۲ میلیون دلار) به چوی سون سیل، دوست رییس جمهور که در مرکز این رسوایی قرار دارد، متهم کرده اند.

لی که پس از پدرش لی کان هی، مدیر گروه سامسونگ شد، در درخواست دادستانی برای حکم دستگیری به اختلاس و گواهی دروغ متهم شده است.

دادگاه منطقه مرکزی سئول اعلام کرد صبح روز چهارشنبه جلسه ای را برای بررسی موافقت با حکم دستگیری برگزار می کند.

سامسونگ اعلام کرده است نمی تواند این اتهامات مبنی بر اینکه لی رشوه پرداخت کرده است را بپذیرد. این شرکت در بیانیه ای به رویترز اعلام کرد: درک تصمیم دادستانهای ویژه دشوار است.

دادستانها به دنبال این هستند که دریابند آیا حمایت سامسونگ از کسب و کار و بنیادهای مورد حمایت دوست رییس جمهور به تصمیم سرویس بازنشستگی ملی در سال ۲۰۱۵ برای حمایت از ادغام جنجالی دو شرکت تابعه سامسونگ به ارزش هشت میلیارد دلار ارتباط دارد.

مون هیونگ پیو، رییس هیات مدیره سرویس بازنشستگی ملی روز دوشنبه به سوءاستفاده از قدرت و دادن شهادت دروغ متهم شد.

پارک همچنان رییس جمهور کره جنوبی است اما تا زمانی که دادگاه قانون اساسی درباره برکناری وی تصمیم بگیرد، قدرتش سلب شده است.

بر اساس گزارش رویترز، اگر استیضاح پارک گئون های به برکناری وی از قدرت منجر شود، انتخابات در فاصله دو ماه برگزار می شود و انتظار می رود بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد یکی از نامزدها باشد. /ایسنا/

نظر شما چیست؟