اخبار لوازم خانگی

موافق فروشگاههای اینترنتی با نماد ایرانی هستیم

محمد طحان پور گفت: نباید با علم در افتاد، همصدایی برای رفاه مردم در شیوه های نوین و از طریق فروشگاههای مجاز اینترنتی با نماد ایرانی هستیم .

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با بیان اینکه تکنولوژی در حال گسترش است گفت: تولید کنندگان ناراضی از فروشگاههای اینترنتی گله می کنند جواب من به آنها این است که شما هم فروشگاهی اینترنتی بزنید..

محمد طحان پور در گفت و گو با عصر اقتصاد درباره گسترش فروشگاه های اینترنتی و مجازی در کشور گفت: موافق فروشگاه های اینترنتی و مجازی هستم چون رفاه مردم ایران برای من  از اهمیت زیادی برخوردار است مردم می توانند در خانه های خود نشسته و با رفاه تمام خرید خود را انجام دهند.

وی در ادامه افزود: این نوع خرید هیچ منافاتی با فروشگاههای فعال ندارد و من به همکاران معترض خود می گویم شما هم با داشتن فروشگاههای اینترنتی جایگاه خود را بیایبید و صنف خود را جهانی کنید.

وی در ادامه در جواب کالاهای غیر مجازی که در فروشگاهای مجازی توزیع می شود افزود: کسی که می رود از فروشگاههای که وسایل قاچاق را ارزانتر می خرد خود می داند این کالاها مشکل دار هستند و نباید به سمت آنها ترغیب شوند.

وی با اشاره به اینکه با این نوع کالا نه آنکه موافق نیستیم بلکه با کالاهایی که از بانه می آید مخالف و معترض هم هستیم و در ادامه گفت: ما در جواب خریداران این نوع کالاها پاسخگو نخواهیم بود و هیچ تعهدی نسبت به خرابی این نوع کالاها نداریم.

وی همچنین گفت: متاسفانه هم اکنون تکلیف ما با خودمان بر سر فروشگاه های اینترنتی و مجازی معلوم نیست، اگر فعالیت فروشگاه های مجازی و اینترنتی را قبول نداریم، باید دلایل و مستندات کافی در این زمینه ارائه دهیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: شاید موافقت بنده با فعالیت فروشگاه های مجازی و اینترنتی خوشایند زیر مجموعه ی خودم در صنف لوازم خانگی هم نباشد اما باید قبول کنیم که با علم و دانش نمی توان درافتاد.

وی در ادامه با تاکید فعالیت قانونمند فروشگاه های مجازی و اینترنتی و اخذ مجوز مربوطه از سامانه ایرانیان این نکته را مورد اشاره قرار داد: فعالیت فروشگاه های مجازی و اینترنتی در صورت آنکه ضابطه مند  و تحت نظر صنف باشد، اشکالی ندارد.

طحان پور با بیان این که هیچکس با تجارت الکترونیک مخالفتی ندارد، متذکر شد: نباید فروشگاه های مجازی و اینترنتی را رقیب خود بدانیم.

طحان پور در جواب نقیصه دفروشگاههای مجازی مطرح کرد: متاسفانه نکته منفی فروشگاههای اینترنتی در میزان فروش آنهاست که اتحادیه از میزان فروش آنها اگاه نیست ولیکن مزایای تسهیل در این نوع فروشگاهها را نباید منکر شد.

وی در ادامه به فعالیت تاکسی های اینترنتی اسنپ و تاپسی و مخالفت شدید آژانس ها با فعالیت آنان اشاره کرد و افزود: با فعالیت این تاکسی های اینترنتی، بسیاری از جوانان بیکار صاحب شغل شدند و حالا برای رفاه مردم  در حال فعالیت هستند؛ بهتر بود که آژانس ها به جای داد و بیداد، از آنها برای حضور در اتحادیه و اخذ مجوز دعوت می کردند.

وی ضمن اشاره به امنیت و سهولت استفاده از این نوع سرویس دهی تاکید کرد: صرف اینکه گروهی متضرر ی شوند نباید از خدمات این نوع سیستم ها محروم بود.

وی همچنین به سرعت، در دسترس بودن و امنیت شناسایی این سیستم اسنپ اشاره کرد و گفت: قرار است بعد از برجام با دنیا آشتی کنیم و استفاده درست از شبکه های مجازی راه ورود به دنیای جدید است همچنانکه سالهاست با استفاده از این علم بانکها تسهیل امور را برای مشتریان خود فراهم کرده اند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون به جایی رسیدیم که می خواهیم همه را از خودمان دور کنیم و بگوئیم که فقط ما باید باشیم و بس؛ تولیدکنندگان که می گویند درهای مملکت را ببندید تا ما تولیدات خودمان را دست مردم بدهیم.

وی ضمن اعلام آنکه با گسترش فروشگاه های مجازی و اینترنتی تمام صنوف در خطر هستند، متذکر  شد: به جای این همه قیل و قال و حرف و حدیث به فکر تقویت خودمان و برگزاری کلاس های آموزشی برای اصناف باشیم.

طحان پور خاطرنشان کرد: اتفاقا بنده شخصا واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه لوازم خانگی را به فروش اینترنتی مجاز ترغیب و تشویق می کنم و از همه واحدهای صنفی لوازم خانگی می خواهم که به سمت فعالیت در فروشگاه های مجازی و اینترنتی بروند.

وی با اشاره به شیوه جدید تجارت و فروش کالاها گفت: وقت دروغ و زبان بازی گذشته است وقت آنکه با ترغیب کلام  خود کالای خودمان را بفروشیم به سر آمده است و باید امروز پای کامپیوتر جنس و خدمات حرف بزند و نه ترغیب مشتری با ترفند های دیگر.

نظر شما چیست؟