سایر خبرها

آیین‌نامه فعالیت فروشگاه‌های مجازی به دولت می‌رود

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن انتقاد از اینکه چرا باید پوشاک و پارچه به ایران وارد شود، از تدوین آیین‌نامه‌ای جهت نحوه عملکرد فروشگاه‌های مجازی و ارائه مجوز به آنها خبر داد و اعلام کرد این آیین‌نامه به زودی به هیات دولت ارسال خواهد شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا نعمت‌زاده امروز – یکشنبه – در مراسم جشنواره برندهای برتر ایرانی با اشاره به اینکه از بین حدود ۲۰۰ شرکت، ۱۸ شرکت به مرحله نهایی رسیدند، اظهار کرد: باید بتوانیم اعتماد مردم را در زمینه برندسازی جلب کنیم تا در جهت قدرتمند کردن کشور در حوزه تولید و صنعت گام برداریم و علاوه بر این بتوانیم ارتباط مناسبی بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم.

وی ادامه داد: برند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. طی گزارشی که به هیات دولت ارائه شده، بر اساس بررسیها ۱۰۰ برند برتر جهان حدود ۲۳/۱۳ میلیارد دلار ارزش دارند و این رقم تنها در ارتباط با برند است، نه شرکت و سهام آنهاست. به طور مثال در زمینه خرده و عمدهفروشی هفت برند، ۳۴۴ میلیارد دلار ارزش داشتهاند. در حوزه بانکی ۱۳ برند، ۱۶۵ میلیارد دلار ارزش داشته‌اند. در حوزه گردشگری چهار برند ۹۷ میلیارد دلار ارزش داشتهاند و در سایر بخشها نیز چنین شرایطی وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار واحد صنعتی، ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی، ۴۰۰ هزار واحد صنفی خدماتی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی توزیعی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشید که چه تغییراتی صورت گیرد تا بتوانیم کیفیت و ایجاد رضایتمندی را در بین واحدهای مربوطه ایجاد کنیم. امیدواریم بتوانیم در نهایت ۱۰۰ برند ایرانی در عرصه بینالمللی داشته باشیم.

نعمتزاده در بخش دیگری از صحبتهایش با انتقاد از اینکه چرا باید پوشاک و پارچه به ایران وارد شود، تصریح کرد: قطعا در این زمینه کمکاری کردهایم و باید توجه کنیم ما میتوانیم در مورد صنایع مختلف کارهای بزرگی انجام دهیم که تاکنون نسبت به آن غافل ماندهایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین آیین‌نامه‌ای جهت نحوه عملکرد فروشگاه‌های مجازی و ارائه مجوز به آنها خبر داد و اعلام کرد: این آیین‌نامه به زودی به هیات دولت ارسال خواهد شد.

نعمت‌زاده در حاشیه مراسم جشنواره برندهای برتر ایرانی در پاسخ به این سوال که برخی فروشگاه‌ها مجازی اقدام به عرضه و فروش کالاهای قاچاق می‌کنند و بعضا این فروشگاه‌ها از لحاظ اعتباری نیز وضعیت شناخته شده ای دارند، اظهار کرد: اخیراً آیین‌نامه‌ای آماده شده و به زودی آن را به دولت ارائه خواهیم کرد تا تصویب شود.

وی ادامه داد: بر اساس این آیین‌نامه شرکت‌هایی که قصد دارند عرضه کالا را به صورت مجازی مدنظر قرار دهند باید مجوز لازم را اخذ کنند و بر اساس قانون تعیین شده عمل کنند. علاوه بر این کالاهای عرضه و فروخته شده کالاهای مجاز داخلی و خارجی هستند تا بتوانند در شرایط رقابتی فعالیت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برخی از فروشگاه‌های مجازی در حال حاضر عملکرد قابل قبولی دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فروش‌های اینترنتی پدیده جدیدی است به همین منظور آیین‌نامه‌ای در قالب قوانین موجود کشور تهیه شده که اگر به تصویب برسد، در این راستا حرکت خواهیم کرد. از همین جا تقاضا می‌کنم افرادی که از این طریق کالای خود را عرضه می‌کنند حتما دقت عمل لازم را به خرج دهند و اگر کالای آنها خارجی است، به طور قطع باید به صورت رسمی آن را وارد کنند در غیر این صورت با آن برخورد خواهیم کرد.

نعمت‌زاده ادامه داد: امیدوار هستیم حداقل کالاهای داخلی از این طریق عرضه شود و از فضای موجود حداکثر استفاده به عمل آید.

فروشگاه‌هایی که ما به آنها مجوز داده‌ایم مورد اعتماد هستند و نسبت به عملکرد خود متعهد بوده‌اند. اگر مورد تخلفی نیز وجود دارد، گزارش‌های لازم داده شود و قطعا در این راستا برخورد خواهیم کرد.

برندهای برتر در سال جاری به شرح زیر است:

شرکت صنایع شیر ایران (برند پگاه)، گروه فرآورده‌های لبنی

شرکت فرآورده‌های لبنی کاله (برند کاله)، گروه فرآورده‌های لبنی

 مجتمع صنایع غذایی، لبنی و بستنی میهن (برند میهن)، گروه فرآورده‌های لبنی،

گروه صنعتی زر ماکارون (برزند زر)، گروه ماکارونی

گروه تولیدی تک‌ماکارون (برند تک)، گروه ماکارونی

شرکت پارس خزر (برند پارس خزر)، گروه اثاثیه و لوازم خانگی

شرکت بوتان (برند بوتان)، گروه اثاثیه و لوازم خانگی

شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران (برند لادن)، گروه روغن خوراکی

صنایع غذایی شیرین عسل (برند شیرین عسل)، گروه کیک، بیسکوئیت و شکلات

گروه صنعتی مینو (برند ساقه طلایی)، گروه کیک، بیسکوئیت و شکلات

شرکت فرش مشهد (برند فرش مشهد)، گروه فرش ماشینی

شرکت هنکل پاک‌وش (برند تاژ)، گروه شوینده‌ها

گروه صنعتی پاشکو (برند سافتلن)، گروه شوینده‌ها

شرکت کدبانو (برند دلپذیر)، گروه کمپوت، کنسرو و سس

شرکت عالیفرد (برند سن ایچ)، گروه نوشیدنی‌ها

شرکت نامی‌نو (برند نامی‌نو)‌گروه فرآورده‌های گوشتی

شرکت هاکوپیان (برند هاکوپیان)، گروه نساجی و پوشاک

نظر شما چیست؟