اخبار لوازم خانگی

در جریان بخشنامه کاهش تعرفه واردات از ترکیه نیستم

وزیر صنعت در واکنش به بخشنامه سازمان توسعه تجارت برای کاهش تعرفه واردات ۲۳ ردیف کالایی از ترکیه گفت: چنین بخشنامه‌ای صحت نداشته و من در جریان آن نیستم.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه مراسم نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور که در ایران خودرو برگزار شده بود در پاسخ به تسنیم مبنی براینکه اخیرا سازمان توسعه تجارت بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده که براساس آن تعرفه واردات 23 ردیف کالایی از ترکیه به ایران با کاهش روبرو شده است،  لیست این کالاها نشان می‌دهد حجم زیادی از کاهش تعرفه‌ها به کالاهای وارداتی لوازم خانگی از ترکیه اختصاص دارد. وزارت صنعت با چه توجیهی اقدام به تنظیم این قرارداد کرده است درحالی که تولیدکننده داخلی امروز با مشکلات متعددی روبرو و امکان رقابت با محصولات خارجی را ندارد، اظهار داشت: چنین بخشنامه‌ای صحت نداشته و من در جریان آن نیستم.

بی اطلاعی وزیر صنعت از این بخشنامه جدید کاهش واردات کالاهای ترکیه در حالی مطرح می شود که براساس بخشنامه جدید سازمان توسعه تجارت از 26 دی ماه امسال تعرفه 23 ردیف از کالاهای وارداتی ترکیه کاهش یافته است. طبق این بخشنامه تعرفه واردات کالایی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، مبلمان و ماشین ظرفشویی و سایر از تعرفه 40درصدی به 30 درصد کاهش یافته است.

نظر شما چیست؟