اخبار لوازم خانگی

مخالف کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی از ترکیه هستیم/وزیر باید پاسخگو باشد

پس از اعلام گمرک مبنی بر کاهش 10 درصدی تعرفه واردات لوازم خانگی از ترکیه، بسیاری از کارشناسان و مسئولان حوزه صنعت لوازم خانگی از این اقدام صورت گرفته گلایه کرده و آن را بر خلاف حمایت از تولید داخل دانسته اند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از اعلام گمرک مبنی بر کاهش 10 درصدی تعرفه واردات لوازم خانگی از ترکیه، بسیاری از کارشناسان و مسئولان حوزه صنعت لوازم خانگی از این اقدام صورت گرفته گلایه کرده و آن را بر خلاف حمایت از تولید داخل دانسته اند.

داریوش اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : هنوز از این خبر به صورت رسمی مطلع نشده ایم اما اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد دقیقا موضوعی است که در مقابل اقتصاد مقاومتی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود : به واقع وضعیت تولیدکنندگان داخلی خوب نبوده و نتوانسته ایم حمایت لازم را در از تولیدات داخلی انجام دهیم، بر همین اساس بهتر است که از کاهش تعرفه واردات صرف نظر کنیم.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار تصریح کرد : کاهش تعرفه واردات از هر کشوری به منزله کمک به تولید و اقتصاد آن کشور محسوب شده و در نتیجه این امر سبب ضربه خوردن به بدنه اقتصاد کشور و تولیدکنندگان داخلی خواهد شد.

داریوش اسماعیلی ادامه داد : در صورتی که این کاهش تعرفه واقعیت داشته باشد این موضوع حتما در کمیسیون صنایع و معادن پیگیری خواهد شد و از وزیر صنعت خواسته خواهد شد تا در این خصوص توضیحات خودرا ارئه کند که یقین بدانید با نگاهی که در مجلس در خصوص حمایت از تولید داخل وجود دارد، نمایندگان قانع نخواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد : مجلس و به خصوص کمیسیون صنایع با همچین قانونی موافق نخواهند بود چراکه یکی از عوامل افزایش کیفیت در محصولات داخلی کمک به فروش این محصولات است که عملا چنین قوانینی در این مسیر نبوده و سد راه تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

نظر شما چیست؟