اخبار لوازم خانگی

مردم با جیب خالی، چگونه ساید بای ساید بخرند؟/ تشدید رکود در بازار لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: قوانین دست و پاگیر و بی توجهی نسبت به تولیدکنندگان خرید تولیدات خارجی توسط مردم سبب دلسردی تولیدکنندگان و ادامه دار شدن رکود حاکم موجود در بازار خواهد شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،فریدون نصیری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت رکود ادامه دار بازار لوازم خانگی اعلام کرد: عمده افراد محصولات موجود در سبد کالایشان در مواد غذایی خلاصه شده و اهمیت بیشتری برای آن قائل می شوند.

 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این باره افزود: وضعیت کسادی بازار بر عمده بخش های اقتصادی تاثیر گذاشته تنها کسبه و تولیداکنندگان نیستند که رکود کمرشان خم کرده مردم جامعه هم به علت کاهش قدرت خریدشان عمدتا در تلاش تامین مایحتاج ضروری نظیر خورد و خوراکشان هستند.
 
وی با اشاره به اینکه فعالان بازار و مردم تصور کاهش و ثبات قیمت ها، به تاثیر از توافقات سیاسی را در سر داشتند اظهار داشت: بخش زیادی از کارشناسان و کسبه و تولیدکنندگان لوازم خانگی تاثیرات برجام را بر روند کاهش قیمت ها و رونق بازار قابل توجه می دانستند در حالیکه بعد از این توافق سیاسی رکود حاکم بر بازار تشدید و با قوت بیشتری به راه خود ادامه داد.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با توجه به شرایط وخیم بخش زیادی از فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد: روش های نوینی در عرضه ی تولیدات لوازم خانگی پا به میدان گذاشته عده ای هم از وضعیت مطلوب فروش تولیدات کارخانجات خبر می دهند در حالیکه اگر به سراغ آمار های اعلامی از سوی بانک مرکزی مبنی بر میزان چک برگشتی کسبه و تولیدکنندگان برویم پی به وضعیت نابسامان بازار خواهیم برد.
 
نصیری با بیان اینکه عمده تخفیف های مغازه داران واقعی نبوده تصریح کرد: با وجود شرایط آشفته بازار هزینه ای که افراد صرف تولید می کنند موجب افزایش قیمت تمام شده ی کالا ها خواهد شد به همین جهت سود آوری تولیدات برای تولیدکنندگان بسیار اندک است.
 

وی در ادامه افزود: عرضه کنندگان لوازم خانگی برای بازار گرمی با ارائه ی این تخفیف ها از بخش اندکی از سودشان صرف نظر می کنند.
 
 
وی در خصوص حمایت اندک دولت از تولیدکنندگان و قوانین دست و پاگیر دستگاه های نظارتی و تاثیرات خرید تولیدات خارجی مردم ادامه داد: بی توجهی افراد ذیربط به اشخاصی که دست به تولید کالا های با کیفیت و با هزینه ی اندک می زنند سبب دلسردی این تولیدکنندگان و افزایش خرید محصولات خارجی توسط مردم خواهد شد.
 

نصیری همچنین با توجه به اینکه خرید تولیدات خارجی موجب خروج ارز از کشور و تضرر بخش مولد می شود افزود: حمایت دولت و پرداخت تسهیلاتی با بازپرداخت اندک توسط بانکها به بخش خصوصی موجب رونق هرچه بیشتر بازار لوزام خانگی خواهد شد زیرا افراد در صورت در دست داشتن سرمایه کافی توان تولید کالای با کیفیت با هزینه اندک و سبب اشتغال زایی خواهند شد.
 
نصیری با اظهار به اینکه اتحادیه عمده مصرف کنندگان در خصوص رسیدگی به شکایاتشان با رضایت باز می گردند گفت: در ارتباط با پیگیری و رسیدگی به شکایات مردم همکاری و هماهنگی خوبی با سازمان تعزیرات در این سالها داشته ایم اما همچنان در اندکی ار بخش ها نیاز به یک اصول و برنامه مدون برای رسیدگی به شکایات مردم است که البته اقداماتی در خصوص در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما چیست؟