اخبار لوازم خانگی

پای مجلسی ها روی گردن قاچاق/آمار جالب از واردات کالاهای قاچاق

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد،روند مبارزه با قاچاق را بیش از پیش تسهیل می کند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:یکی از محورهای اصلی در جهت اقدام وعمل به اقتصاد مقاومتی،جلوگیری از ورود کالای قاچاق است و دولت اقدامات خوبی در این حوزه صورت داده است اما اگر بخواهیم این امر واقعا محقق شود باید از ورود کالاهای بدون مجوز از گمرکات و مناطق آزاد جلوگیری کنیم.

وی درادامه افزود:با این اقدام می توانیم مانع ورود کالاهای بی کیفیت خارجی شده و درنتیجه از تولیدات داخلی حمایت کنیم.

نماینده مردم اردبیل در خانه ملت بیان کرد:اقدامات صورت گرفته تاکنون کافی نبوده و دولت می بایست تمرکز بیشتری در مسئله مبارزه با ورود کالاهای قاچاق داشته باشد.

بدری همچنین با اشاره به وجود دست های پشت پرده در مقوله قاچاق کالا، اذعان داشت:حفظ منافع نامشروع تعداد معدودی از افراد موجب شده تا به اقتصاد کلان کشور و اشتغال ضربات جدی وارد شده  و بر طبق آمار رسمی ،80درصد کالاهای وارداتی به کشور قاچاق هستند.

وی با تاکید بر لایحه جدید تصویب شده درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:وضع چنین قوانینی کمک کننده است اما بطور حتم بحث اجرا توسط دولت از تصویب این دست قوانین مهمتر است.

صدیف بدری درپایان افزود:راهکار اصلی مبارزه با قاچاق کالا وارز در داخل کشور،افزایش نظارت بر گمرکات ومکانیزه کردن هر چه بیشتر آنهاست تا بتوانیم از خطای انسانی بکاهیم وهمچنین باید با خاطیان وقاچاقچیان بصورت جدی تری برخورد شود تا کسی به خود اجازه ندهد تا براحتی دست به ورود کالاهای بدون مجوزبزند.

لزوم مبارزه تمام قد باقاچاق کالا

یوسف داوودی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت:باید براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی با جدیت کامل با قاچاق کالا مبارزه تمام قد شودتا بتوانیم از تولید داخل حمایت کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:اکنون شاهد آن هستیم که با وجود تولیدات داخلی با کیفیت،محصولات غذایی و میوه های باغی در سطح وسیعی وارد کشور می شود که این موضوع موجب ضررهای جبران ناپذیری به صنعت کشاورزی کشور و باغداران داخلی شده است.

وی همچنین بااشاره به لایحه جدید تصویب شده درمجلس شورای اسلامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت:درلایحه جدید تمامی موارد ریز مربوط به وظایف نهادهای مختلف درمبارزه با قاچاق کالا در نظر گرفته شده است.

نظر شما چیست؟