اخبار لوازم خانگی

ماندگاری در گرو کیفیت/ استفاده از نام هنرپیشگان و ورزشکاران به دوام برند کمک نخواهد کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نوع برندسازی برخی از شرکت های داخلی بیان داشت : هر سازمانی منهنی رشد خواهد داشت و در مسیر تولید بر اساس آنچه که مدیران ارشد شرکت تصمیم گیری خواهند کرد، رشد و یا نزول خواهد کرد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به  نوع برندسازی برخی از شرکت های داخلی بیان داشت : هر سازمانی منهنی رشد خواهد داشت و در مسیر تولید بر اساس آنچه که مدیران ارشد شرکت تصمیم گیری خواهند کرد، رشد و یا نزول خواهد کرد.

ولی ملکی در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» ادامه داد : سازمان ها می توانند به واسطه مدیریت اصولی و نوآوری در عرصه تولید، منهنی مذکور را همواره در حالت رشد نگه دارند، در غیر این صورت با مرگ نام برند خود مواجه خواهند شد.

وی در ادامه افزود : طراحی محصولات جدید و افزایش کیفیت در کنار قیمت رقابتی به برندهای لوازم خانگی در ایران کمک خواهد کرد و بر همین اساس یک برند هموار پویا و اقتصادی خواهد ماند.

نماینده مردم مشکین شهر بیان داشت : در حوزه صنعت لوازم خانگی برندهایی وجود دارند که همواره زنده اند ماننده، ناسیونال، پاناسونیک و یا سامسونگ چرا که مبنای تولیدشان را بر اساس کیفیت و رقابت بنا نهادند و همواره در تولید و طراحی محصولات خود نوآوری لازم را به خرج دادند.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به برخی از برندهای داخلی که برندسازی خودرا به واسطه ی نام ورزشکاران و یا بازیگران سینما مطرح نمودند،بیان داشت : هیچ برندی در دنیا به واسطه ی اسم ورزشکاران و یا هنرپیشگان سینما مطرح نشده و اگر هم چنین بوده مدت زیادی در بازار تولید باقی نمانده است.

ملکی تصریح کرد : شاید این نوع برندسازی برای مدتی نام برندی را مطرح کند و از بازار سهمی را به خود اختصاص دهد اما به واقع این روند همیشگی نبوده و باید در خصوص کیفیت نیز تصمیمی اتخاذ شود چنانکه ممکن است حتی اعتبار آن ورزشکار و یا هنرپیشه مطرح نیز دچار خدشه شود.

وی یکی دیگر از روش های مطرح شدن برند را توجه به سلیقه مشتری دانست و بیان داشت : در زمان گذشته برندهایی نظیر آزمایش و ارج جزء تولیدکنندگان با کیفیت داخلی بودند که سهم خوبی از بازار را در اختیار داشتند و با توجه به آنچه که گفته شد تولید می کردند اما متاسفانه سوء مدیریت مدیران، چه دولتی و چه مدیران کارخانه این دو برند را به مرز نابودی کشاند.

وی خاطرنشان کرد : متاسفانه سرمایه گذاری به مفهموم واقعی کلمه در صنعت لوازم خانگی صورت نگرفته است.با نگاهی به نوع مطرح شدن ترکیه در بازار پوشاک منطقه، بیشتر درک خواهیم کرد که سرمایه گذاری و هدف گذاری برای رسیدن به جایگاه برتر یک حوزه به چه معناخواهد بود.

ملکی در پایان بیان داشت : کیفیت محصول، دوام بک برند را به همراه خواهد داشت و استفاده از نام یک شخص صاحب نام و مشهور کمکی به آن برند نخواهد کرد چنانکه کیفیت است که صادرات محصول را به همراه خواهد داشت و در رکود بازار، روح دوباره ای به کالبد صنعت لوازم خانگی کشور دمیده خواهد شد بر همین اساس بهتر است تولید کنندگان داخلی نیز به این موضوع بیشتر پرداخته و هدف گذاری لازم جهت صادرات محصولات خودرا انجام دهند

نظر شما چیست؟