اخبار لوازم خانگی

استعفای رئیس توشیبا پس از زیان‌های هسته‌ای

شرکت بزرگ الکترونیک و انرژی توشیبای ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس این شرکت به علت زیان های بزرگ بر اثر معاملات هسته ای از سمت خود استعفا کرده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،آنطور که در بیانیه مذکور اشاره شده است میزان خسارات وارده در تجارت هسته ای به توشیبا نزدیک به شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است.
خسارات سنگین توشیبا بعد از تجارت در بخش انرژی اتمی از جمله با شرکت آمریکایی وستینگهاوس به شدت به چهره این شرکت لطمه زده و شاخص سهامش امروز (چهارشنبه) در ژاپن نزدیک به هشت درصد سقوط کرده است.
توشیبا افزوده که «شیگه نوری شیگا» رئیس هیات مدیره این شرکت از این سمت برکنار می شود اما او همچنان ریاست اجرایی را در اختیار خواهد داشت.
توشیبا در بیانیه خود که روزنامه «ژاپن تودی» امروز به آن پرداخته، آورده است که این شرکت در سال گذشته میلادی از لحاظ ارزشی یک سقوط یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری داشته اما ابراز امیدواری کرده است از شروع سال مالی جدید از ماه مارس به شرایط مطلوب بازگردد.
برخی از ماموران ممیزی بازرسی های مالی از توشیبا انجام داده و خواستار توضیحات بیشتری در باره برخی اقدامات شده اند که این شرکت مدعی است در محاسباتش هیچ اشتباهی صورت نگرفته است.
برخی از مسئولان شرکت از جمله رئیس مستعفی هیات مدیره متهم هستند که این شرکت در موارد مالی گزارش های ساختگی ارایه کرده و زیان های خود را پنهان می کرده است.
احتمال می رود که توشیبا در آینده نزدیک ساختار تجارت هسته ای خود را تغییر دهد اما جزییات این برنامه معلوم نشده است.
تجارت هسته ای در ژاپن بویژه پس از بروز سونامی و زمین لرزه در سال ۲۰۱۱ و فاجعه اتمی در نیروگاه فوکوشیما روند نزولی داشته است.
توشیبا از سال ها پیش سهام شرکت وسیتنگهاوس را خریداری کرد و در زمینه انرژی اتمی تجارت خود را آغاز نمود اما همکاری دو شرکت ژاپنی و آمریکایی زیان سنگینی برای این شرکت ژاپنی به همراه داشته است.
بحران مالی این شرکت که در نتیجه افزایش هزینه ها در صنعت هسته ای تشدید شده، ممکن است باعث شود تا توشیبا فعالیت های خود را در طرح های تاسیسات اتمی در سراسر جهان از جمله در آمریکا و انگلیس کاهش دهد.

منبع:ایرنا

نظر شما چیست؟