اخبار لوازم خانگی

کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی از ترکیه را در مجلس بررسی خواهیم کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی از ترکیه بیان داشت : سیاست های کنترل تعرفه ای می بایست بسیار حساب شده و با کارشناسی لازم انجام شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی از ترکیه بیان داشت : سیاست های کنترل تعرفه ای می بایست بسیار حساب شده و با کارشناسی لازم انجام شود.

رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» ادامه داد : کاهش تعرفه به خودی خود بد نیست و ممکن است در برخی مسائل با نظر کارشناسی برخی از تعرفه ها کاهش و یا برخی با افزایش تعرفه مواجه شوند.

وی افزود : اما در شرایط فعلی که تولیدکنندگان داخلی با مشکلات فراوانی در حوزه تولید مواجه هستند، کاهش تعرفه واردات لوازم خانگی از ترکیه، ضربه سنگین و جبران ناپذیری بر تولیدکنندگان داخلی خواهد زد.

نماینده مردم ورزقان تصریح کرد : با توجه به تاثیرات قاچاق بر صنعت لوازم خانگی ایران از مناطق آزاد با عنوان قاچاق قانونی، به نظر نمی رسد کاهش تعرفه واردات توجیح منطقی داشته باشد.

رضا علیزاده خاطرنشان کرد : البته معمولا یکی از توجیحات کاهش تعرفه مربوط به موضوع افزایش میل به قاچاق آن کالا است.چنانکه وقتی کالایی با تعرفه بالا وارد کشور شود، میل واردکنندگان به واردات آن کالا از مبانی قانونی کم خواهد شد و در نتیجه با معضل قاچاق روبه رو می شویم.

وی در پایان با اشاره به پیگیری این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن بیان داشت : تولیدکنندگان داخلی در شرایط موجود به حمایت بیشتری نیازمند هستند و این موضوع را نیز شخصا پیگیری خواهم کرد تا پس از بررسی های کارشناسی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در خصوص این موضوع تصمیم گیری شود.

نظر شما چیست؟