اخبار لوازم خانگی

واردات بی رویه به تولید داخل ضربه می زند

حسین گروسی با اشاره به واردات بی رویه چه قانونی، و چه قاچاق گفت: واردات فرصت های شغلی زیادی را می گیرد و به تولید ضربه می زند. بنابراین باید به مسئله تولید داخل توجه ویژه و کیفیت را قابل رقابت با کالاهای خارجی کنیم.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برنامه”مناظره” رادیو گفت وگو، با موضوع عدم استقبال از کالای ایرانی؛ کیفیت پایین یا لزوم اصلاح فرهنگی و با حضور حسین گروسی نماینده سابق مجلس و مشاور سازمان تجارت ایران روانه آنتن شد.

حسین گروسی در آغاز به دیدار رهبر معظم انقلاب از  یکی از شرکت های خودروسازی اشاره کرد و گفت: ایشان در آن دیدار اشاره کردند، کالاهای داخلی مان در عین حال که باید فرهنگ سازی شود، باید از کیفیت، دوام و قیمت مناسبی نسبت به کالاهای خارجی برخوردار باشند.

وی با اشاره به واردات بی رویه چه از طریق قاچاق و چه قانونی، اظهار داشت: این واردات فرصت های شغلی زیادی را از کشورمان می گیرد و به تولید داخل ضربه می زند. امروز بین شش الی هشت میلیون جوان آماده به کار داریم ولی  اینها بیکار هستند و به همین دلیل مهم باید به مسئله تولید داخل توجه ویژه کنیم و کیفیت آنها را قابل رقابت با کالاهای خارجی کنیم.

نماینده سابق مجلس از اقدامات مجلس در این خصوص گفت و اظهار داشت: مجلس قانونی با عنوان ارتقاء سطح کیفیت محصولات داخلی دارد؛ که این کیفیت از لوازم خانگی تا قطعات یدکی و همچنین خود خودروها را شامل می شود. شرکت های تولیدکننده داخلی باید هر  شش ماه گزارشاتی را به وزارت خانه های مربوطه ارائه دهند.

مشاور سازمان تجارت ایران درباره اجرای این قانون گفت: متاسفانه در عرصه اجرا انتظاری که داریم، حاصل نشده است. وقتی این قانون تصویب شد، انتظار داشتیم، به دلیل حمایت از تولیدات ملی، کسانی که مسئول هستند سطح کیفیت محصولات را ارتقاء دهند اما با کمال تاسف شاهد هستیم این باور وجود ندارد.

وی به حوزه تبلیغات اشاره کرد و در این خصوص درباره سریال های تلویزیونی نیز اظهار داشت: چرا باید در این سریال ها ببینیم محصولات خارجی استفاده می شود و مخاطب دائما شاهد باشد شخصیت های یک فیلم و سریال از محصولات خارجی استفاده می کنند.

گروسی با اشاره به اهمیت نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی بیان داشت: شاید بتوان گفت نقش صدا و سیما 50 درصد است. بنابراین باید برای فرهنگ سازی توسط صدا و سیما، بودجه در نظر گرفته شود.

نظر شما چیست؟