اخبار لوازم خانگی

کدام برندها در گمرک در حال حسابرسی پس از ترخیص هستند

رياست كل گمرك در آخرين مصاحبه با يك خبرگزاري به صراحت اعلام داشته كه حسابرسي پس از ترخيص در خصوص ساير برندها نيز در حال انجام است؛ اما آیا این گفته با واقعیت مطابقت دارد؟

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حدود دو ماه قبل بولتن نيوز از بزرگ‌ترین مطالبه نامه 3000 ميليارد توماني گمرك از یک برند معروف لوازم‌خانگی پرده برداشت و از مداخله غیرحرفه‌ای وزير محترم صنايع جهت حذف يا كاهش بدهي برند مورداشاره خبر داد.

البته گمرك پس از افشاي موضوع توسط بولتن نیوز آن را دستاورد بزرگ خود قلمداد نمود.

به‌هرحال طبق قانون تنها مرجع رسيدگي به این‌گونه اختلافات، كميسيون رسيدگي به اختلافات گمركي است و طبق ماده 207 آئین‌نامه قانوني امور گمركي، صاحب كالا موظف است ظرف يك ماه از تاريخ ابلاغ اوليه نسبت به تأمين نيم درصد مورد اختلاف اقدام نموده و باید نسبت به ارسال پرونده به كميسيون اقدام شده و در صورت عدم اعتراض كل مبلغ مطالبه شده باید تأمين شود.

حال با توجه به توضیحات داده‌شده آيا بهتر نيست مقامات گمرك با توجه به اهميت پرونده و مبلغ مورد مطالبه كه به‌تنهایی از تمام مطالبات 38 سال گذشته گمركات كشور بيشتر است شفاف‌سازی نموده و آخرين اقدام گمرك و صاحب كالا را به رسانه‌ها اعلام نمايند.

ضمن آنكه رياست كل گمرك در آخرين مصاحبه با يك خبرگزاری به‌صراحت اعلام داشته كه حسابرسي پس از ترخيص در خصوص ساير برندها نيز در حال انجام است. در مورد اين موضوع نيز چنانچه صحت دارد اطلاع‌رسانی شود!

کدام برندها در گمرک در حال حسابرسی پس از ترخیص هستند

البته شواهد نشان می‌دهد که این‌گونه نیست و براي اينكه براي مردم عزيز و مسئولين محترم ثابت شود كه اين ادعا واقعيت ندارد به يك مورد عيني اشاره می‌کنیم،

همان‌طور كه می‌دانید اوايل امسال يك محموله 52 كانتينري یخچال‌های سايد باي سايد متعلق به يك برند معروف کره‌ای ‍دوو در حال ترخيص از گمرك شهيد رجائي به‌عنوان اجزاء و قطعات بوده كه گمرك شهيد رجائي بر اساس گزارش قبلي آن را كشف و جریمه‌ای به مبلغ 29 ميليارد تومان تعیین می‌شود و تعزيرات حكومتي نيز حكم بر محكوميت شركت می‌دهد.

نكته حائز اهميت اينكه پس از كشف موضوع فوق رئیس‌کل گمرك بايد دستور می‌داد در اجراي ماده 143 قانون گمركي كليه اظهارنامه‌های سه سال گذشته شركت حسابرسي پس از ترخيص صادر شود و كليه اظهارنامه‌های شركت همانند شركت LG مورد رسيدگي قرار گيرد. كه البته چنين دستوري صادر نشده است که جای سؤال دارد و تأییدی بر سلیقه‌ای بودن اقدامات گمرک است.

منبع:بولتن نیوز

نظر شما چیست؟