اخبار لوازم خانگی

نگرانی کره‌ای‌ها از فعالیت انحصارطلبانه گوگل بر ضد سامسونگ

مقامات کره‌ای در حال تحقیق در مورد فعالیت های گوگل در این کشور هستند تا مشخص شود آیا این شرکت برای جلوگیری از توسعه سیستم عامل تایزن سامسونگ اقدامات تخریبی داشته یا خیر.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نقل از کره تایمز، گوگل متهم است که جلوی توسعه سیستم عامل تایزن را گرفته تا برتری سیستم عامل اندروید در بازار گوشی های هوشمند حفظ شود و سامسونگ کماکان از اندروید در گوشی های هوشمند تولیدی خود استفاده کند.

کمیسیون تجارت عادلانه کره جنوبی در حال تحقیق در این زمینه است تا مشخص شود آیا رفتارهای گوگل در بازار سیستم عامل های همراه رقابتی بوده یا خیر. اسناد و اطلاعات موجود در این زمینه در اختیار حزب دموکراتیک کره جنوبی نیز قرار گرفته که اصلی ترین حزب مخالف دولت فعلی کره جنوبی نیز محسوب می شود.

سیستم عامل اندروید بیش از 80 درصد از کل بازار سیستم عامل را در کشور کره جنوبی در اختیار دارد و سیستم عامل تایزن سامسونگ چندان مورد توجه قرار نگرفته است. گوگل در سال 2011 قراردادی با سامسونگ منعقد کرده بود که بر طبق آن اندروید به عنوان سیستم عامل پیش فرض بر روی تولیدات سامسونگ نصب می شود. همچنین برنامه های یوتیوب و جیمیل به طور پیش فرض بر روی گوشی های این شرکت در دسترس بودند.

بر همین اساس سامسونگ اجازه نداشت بر مبنای الگوریتم های گوگل دست به تولید نرم افزار جدید بزند. در همان زمان دو موتور جستجوی مشهور کره‌ای به نام های Naver  و  Daum در این زمینه از گوگل شکایت کردند و خواستار تحقیقات در مورد عملکرد انحصارطلبانه این شرکت شدند. در سال 2013 گوگل از اتهامات وارده تبرئه شد، اما تحقیقات جدید در مورد این شرکت از ماه می گذشته آغاز شده است.

نظر شما چیست؟