سایر خبرها

شرکت های خارجی باید بستر نمایندگی خدمات پس در ایران داشته باشند

معاون اول رئیس جمهور گفت: این برای کشور ایران خوب نیست که شرکت های خارجی کالای خود را در ایران به فروش می رساند بستر خدمات پس از فروش در کشور ندارند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،اسحاق جانگیری معاون اول رئیس جمهور در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به اهمیت توجه به حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت: اگر بخواهیم تولید کننده‌ای موفق باشیم باید تولیدات با کیفیت ارائه دهیم و بنگاه ها به حقوق مصرف کنندگان توجه کنند.

 

وی با بیان اینکه بنگاه های موفق در دنیا به حقوق مشتریان توجه می کنند، افزود: اعتماد به کالا و خدمات مهمترین سرمایه بنگاه‌ها است، از این رو بایستی بنگاه های کشور ما نیز به این اصل مهم توجه نمایند.

 

جهانگیری با بیان اینکه اگر مردم به نظام اعتماد داشته باشند از ده ها چاه نفت اهمیت بیشتری دارد، گفت: در بنگاه های اقتصادی نیز اعتماد اهمیت ویژه ای دارد و یک مدیر باید بداند که حفظ ماشین آلات سرمایه نیست.

 

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هیچ موضوعی مهم‌تر از مشتری نیست، عنوان کرد: رقابت حرف اول و آخر را در تولید می زند.

 

وی ادامه داد: دولت می تواند ظرفیت و استعدادها را فراهم نماید و تعیین کند که در چه زمینه ای فعالیت داشته باشد و حال زمانی که بنگاهی دید که محصولش مورد استقبال مردم است بایستی ظرفیتی ها را افزایش و بنگاه را توسعه دهد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعرفه ها نباید آنقدر بالا باشد که مصرف کننده مجبور به خرید کالای داخلی شود، اظهار دارد: تعرفه، 3 ذی‌نفع اصلی دارد، اول مصرف کننده دوم تولید کننده و سوم دولت است که نقش اصلی را ایفا می کنند.

 

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از مصرف کننده باید نقش دفاع از حقوق مصرف کننده را داشته باشد، افزود: در بخش دولتی هم دستگاه ها و نمادهایی که بیشترین خدمات را به مردم می دهند نهاد حکومتی است که باید حقوق مصرف کنندگان را رعایت کنند.

 

جهانگیری با تأکید بر اینکه بسیاری از کالاهای ایرانی کیفیت بالاتری نسبت به مشابه خارجی خود دارند، افزود: این در حالی است که برخی کالاها که از سایر کشورها وارد می شود بدون هویت و ضمانت نامه است و این امر بدان معناست که این کالاها از بازارهای غیر رسمی وارد کشور شده و مردم باید به این امر مهم توجه کنند.

 

وی با تأکید بر خدمات پس از فروش به مشتریان افزود: این برای کشور ایران خوب نیست که یک شرکت خارجی، کالا در ایران می فروشد اما بستر خدمات پس از فروش ندارد بنابراین اگر به دنبال آن هستیم که هر شرکتی که می خواهد کالای خود را در کشور وارد و به فروش رساند باید بستر نمایندگی پس از فروش داشته باشد که در این زمینه آیین نامه هایی نهادینه و ابلاغ شده که تنها نیازمند عزم ملی است./باشگاه خبرنگاران/

نظر شما چیست؟