سایر خبرها

كم اظهارى يا قاچاق، تنها دليل ارزانى كالاى وارداتى/ پيراهن‌دوزان همچنان در ركود به سر مى‌برند

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان با بيان اين كه توليدكنندگان همچنان در ركود به سر مى‌برند، گفت: اجناسى كه از كشورهاى تركيه و كشورهاى ديگر وارد ايران شده عمدتا با قيمت ارزان‌ترى نسبت به توليد داخلى فروخته مى‌شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مجتبی درودیان در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در ارتباط با وضعيت بازار در ارتباط با نزديك شدن به روزهاى پايانى سال، اظهار كرد: با توجه به ركود بزرگى كه ماه‌هاى اخير دامن اقتصاد و اصناف كشور را گرفته، نزديكى به بازار شب عيد هم نتوانسته اين صنف را از ركود خارج كند و همچنان توليد كنندگان با مشكلات زيادى روبه رو هستند.  

 
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان وپیراهن فروشان، افزود: تقاضا در بازار شب عيد امسال نسبت به سال‌هاى گذشته كمتر بوده و توليد كنندگان براى تسويه حساب خود با كارگران و ادامه چرخه توليد اقدام به عرضه محصولات با قيمتى كمتر از قيمت تمام شده مى‌كنند. 
 
وى با اشاره به واردات البسه قاچاق از كشورهاى همسايه در شرايط ركود گفت: دولت در بحث مبارزه با قاچاق لباس به كشور بسيار ضعيف عمل كرده و همچنان شاهد واردات البسه ترك و چينى به صورت قاچاق هستيم از سوى ديگر اين واردات بى رويه باعث تعطيلى بسيارى از واحدهاى توليدى در زمينه پوشاك شده است.
 
درودیان ادامه داد: اجناسى كه از كشورهاى تركيه و كشورهاى ديگر وارد ايران شده عمدتا با قيمت ارزان‌ترى نسبت به توليد داخلى فروخته مى‌شود و با توجه به مشخص بودن قيمت تمام شده كالاها در اين كشورها و همچنين هزينه حمل و نقل و گمركات ايران تنها دليل عرضه شدن اين محصولات با قيمت پايين‌تر از توليد داخل، كم اظهارى مالياتى و  ورود اين محصولات به صورت قاچاق به كشور است.
 
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در ارتباط با عرضه محصولات در نمايشگاه‌هاى بهاره خاطر نشان كرد: به طور كلى سياست دولت برگزارى چنين نمايشگاه‌هايى براى عرضه محصولات و تنظيم بازار داخلى بوده است. 
 
وى تصريح كرد: اكثر افرادى كه در سال‌هاى اخير در اين بازار حضور دارند همان افرادى هستند كه تمامى سال را در كارگاه‌هاى توليدى مشغول به كار بوده و در انتهاى سال محصولات خود را براى كسب درآمد بيشتر و جبران كمبود نقدينگى در اين نمايشگاه‌ها عرضه مى‌كنند.

نظر شما چیست؟