اخبار لوازم خانگی

جزییات کشف قاچاق 7 میلیارد ریالی کالا توسط مرزبانان قشمی

فرمانده پایگاه دریابانی قشم از کشف و ضبط محموله قاچاق لوازم‌خانگی قاچاق به ارزش حدود هفت میلیارد ریال از یک فروند لنج باری در آب‌های این جزیره و دستگیری هفت متهم در این زمینه خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سرهنگ قادر مرشدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس در قشم، بیان کرد: یک فروند شناور حامل 347 دستگاه ال سی دی، 50 دستگاه اسپیلیت، 262 دستگاه تلفن خانگی و 93 دستگاه ماشین ریش‌تراش از بندر شارجه امارات متحده عربی اقدام به بارگیری کرده بود که با انجام یک هفته کار اطلاعاتی دقیق، ای شناور به‌محض ورود به آب‌های جمهوری اسلامی ایران تحت نظر قرار گرفت و در هفت مایلی جنوب غربی جزیره توقیف شد.

وی اظهار کرد: قاچاقچیان قصد جابجایی محموله را در نزدیکی روستای «دوستَکو»   را داشتند که توسط یگان‌های دریابانی غافلگیر و سپس اقدام به درگیری و فرار کرده و بخشی از کالاها را در دریا انداختند که با اقدام به‌موقع نیروهای دریابانی ازآب‌گرفته شدند.

فرمانده یگان دریابانی قشم بیان کرد: ملوانان و ناخدای این لنج درنهایت دستگیر و شناور و کالاهای قاچاق آن توقیف شد و این افراد پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی خواهند شد.

وی ادامه داد: این لنج، قصد ادامه مسیر به سمت بندرلنگه و سرزمین اصلی را داده بود و بدون پرداخت حقوق گمرکی، قصد ورود به کشور را داشت.

سرهنگ مرشدی تشریح کرد: با توجه به اینکه این پرونده دارای منافذی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس است و هیچ‌گونه حقوق گمرکی و اظهارنامه اجمالی دریافت نکرده و ملوانان آن گذرنامه‌های فاقد خروجی داشتند، طبق استعلام کارشناس گمرک، جریمه می‌شوند.

وی گفت: اموال کشف‌شده، توسط تعزیرات حکومتی به شرکت اموال تملیکی منتقل می‌شوند و علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق، جریمه برای قاچاقچیان لحاظ خواهد شد.

نظر شما چیست؟