سایر خبرها

افزایش شکایت از قالیشویی‌های سطح شهر/ اعلاشویی ترفندی برای افزایش قیمت

با افزایش تقاضا برای شست‌وشوی قالی‌ در روزهای پایانی سال، شکایت مردم از نحوه شست‌وشو و نرخ‌های اعلامی قالیشویی‌های سطح شهر افزایش پیدا کرده و افراد را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در یکی دو ماه آخر سال که مردم به نظافت و شست‌وشوی فرش‌های منزل می‌پردازند، کار و کاسبی قالیشویی‌های سطح شهر حسابی گرم می‌شود.

 
در این بین بیشتر مردم ماه‌های پایانی سال را برای شست‌وشوی قالی انتخاب می‌کنند و با افزایش میزان تقاضا کیفیت شست‌وشو فرش‌ها به دلیل کمبود وقت تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.
 
لازم به ذکر است که بارها شکایت افراد از نرخ‌های اعلامی، نحوه جابه‌جایی، شست‌وشو و تحویل فرش از سوی قالیشویی‌ها را شنیده‌ایم و این شکایات در روزهای پایانی سال چندین برابر می‌شود.
 
در همین رابطه چندی پیش حمید محمدی رئيس اتحاديه قالیشويان در گفت‌وگو با میزان، مطرح کرد: نرخ تعرفه‌هاى قاليشويى در سايت اين اتحاديه وجود دارد و با توجه به نزدیک شدن عید نوروز و استقبال مردم از قالیشویی‌ها، نرخ مصوب هرمتر فرش ماشینی، دستباف و قالی و قالیچه برروی سایت قرار گرفته است.
 
وی نرخ شست‌وشو انواع فرش را این گونه بیان کرد: نرخ شست‌وشو هر مترمربع 4 هزار و ششصد تومان بوده که با انجام کاور به این رقم حدود هزار تا هزار و پانصد تومان اضافه می‌شود و نرخ شست‌وشو هر متر فرش دستباف بین 8 هزار و 600 تومان تا 15 هزار تومان بسته به نفیس بودن فرش متفاوت است. 
 
محمدی در ارتباط با نحوه نظارت‌ها بر واحدهاى قالى‌شويى و رسيدگى به شكايات مردمى، خاطرنشان کرد: از نظر قيمتى مردم مى‌توانند با توجه به نرخ اعلام شده فرش خود را تحويل قاليشويان دهند، از سوى ديگر اتحاديه با بازرسى مكرر خود از واحدهاى قاليشويان نظارت كافى را بر نحوه شست‌وشو اعمال كرده البته كه مردم هم مى‌توانند در صورت تخلف شكايت خود را به اتحاديه ارسال كنند.
 
در همین راستا یکی از افرادی که چند روز گذشته فرش خود را از قالیشویی تحویل گرفته است به خبرنگار میزان، گفت: با تحویل گرفتن قالی و پهن کردن آن بروی زمین متوجه پستی بلندی‌هایی روی فرش شده که با گذشت چند روز از این موضوع هنوز هم فرش به اصطلاح دارای شکستگی است.
 
وی افزود: با تماس با قالیشویی و مطرح کردن موضوع این جواب را دریافت کرده که باید چند روزی از شی سنگین بروی فرش استفاده کند تا این شکستگی‌ها برطرف شود و با انجام این کار هم هنوز نقص فرش برطرف نشده است.
 
یکی دیگر از افرادی که قرار بود قالی خود را چند روز گذشته از قالیشویی تحویل بگیرد و هنوز به دستش نرسیده گفت: قرار بر این بود که 4 روزه فرش را تحویل دهند که با گذشت یک هفته هنوز قالی به دستشان نرسیده است.
 
وی افزود: در تماس با قالیشویی این جواب را دریافت کرده که به دلیل نزدیکی به روزهای پایانی سال و زیاد شدن تقاضا کارها به کندی تحویل مشتریان داده می‌شود و تمام کارها تا آخرین روزهای اسفند به دست مشتریان می‌رسد.
 
در این میان یکی دیگر از افرادی که به قالی آن آسیب رسیده بود، اظهار کرد: فرش را تحویل گرفته و در هنگام پهن کردن آن متوجه پوسیدگی ریشه‌های فرش شده است.
 
برخی دیگر از افراد از نرخ‌های اعلامی از سوی قالیشویی‌ها شکایت داشتند که دلیل بالابودن نرخ برخی از این مراکز، استفاده از ترفندهای مختلف با عنوان‌های شامپوشویی و اعلا شویی از سوی قالیشویی‌ها اعلام شده است.
 
گفتنی است رئیس اتحادیه قالیشویان به مردم هشدار داده بود که قالی‌های خود را به مراکز مجاز قالیشویی تحویل دهند و به تبلیغات و ترفند‌های مراکز غیرمجار توجهی نکنند.

نظر شما چیست؟