سایر خبرها

استفاده از اندروید از ویندوز جلو زد

گزارش های جدید نشان می دهد میزان استفاده از سیستم عامل اندروید برای نخستین بار از ویندوز ۰.۰۲ درصد بیشتر شده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نقل از دیلی میل، طبق آمار موسسه StatCounter میزان استفاده اندروید ۰.۰۲ درصد بیشتر از ویندوز است و به همین دلیل محبوبترین سیستم عامل مارس ۲۰۱۷ میلادی لقب گرفته است.  میزان استفاده از اندروید به طور دقیق ۳۷.۹۳ و ویندوز ۳۷.۹۱ درصد اعلام شده است.

در همین راستا موسسه StatCounter  آمار ۲.۵ میلیون وب سایت را بررسی کرده که ماهانه بیش از ۱۵ میلیون بازدید داشته اند.

 این شرکت مستقل حوزه تحلیل وب سایت با مطالعه آمار متوجه شده برای نخستین بار در مارس ۲۰۱۷ میلادی میزان استفاده از اندروید از ویندوز بیشتر شده است.  

 آئودن کولن مدیر ارشد اجرایی StatCounter  در این باره می گوید: دلیل این روند نیز گسترش دسترسی تلفن های هوشمند به اینترنت و کاهش استفاده سنتی مردم از رایانه های پی سی و لپ تاپ است. البته افزایش استفاده از اندروید در مقابل ویندوز،  نقطه عطفی در تاریخ فناوری به حساب می آید و در حقیقت پایان سلطه مایکروسافت بر بازار OS است.

همچنین یک پیروزی بزرگ برای اندروید به حساب می آید که تا  پنج سال پیش فقط ۲.۴ درصد  میزان استفاده از اینترنت را به خود اختصاص داده بود.

 البته هرچند به نظر می رسد از محبوبیت ویندوز کاسته خواهد شد اما این سیستم عامل هنوز هم ۸۴ درصد میزان استفاده از اینترنت را به خود اختصاص داده است.

نظر شما چیست؟