اخبار لوازم خانگی

تولید و صادرات فرش ایران به حمایت بیشتری نیازمند است

مدیرعامل شرکت تولیدی فرش پردیسان دلیجان عنوان داشت : تمامی تولید کنندگان داخلی یک هدف واحد را دنبال می کنند و آن بالا بردن سطح تولید داخلی کشور است، چراکه به فرمایشات مقام معظم رهبری اگر به تولید این مملکت توجه شود، کشور پیشرفت خواهد کرد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل شرکت تولیدی فرش پردیسان دلیجان عنوان داشت : تمامی تولید کنندگان داخلی یک هدف واحد را دنبال می کنند و آن بالا بردن سطح تولید داخلی کشور است، چراکه به فرمایشات مقام معظم رهبری اگر به تولید این مملکت توجه شود، کشور پیشرفت خواهد کرد.

سید سعید جلالی در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» افزود : رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به تولید داخل داشته و دارند و در همین راستا همواره مسئولان را به حمایت از تولیدکنندگان داخلی توصیه کردند.اما متاسفانه در بسیاری از مواقع کم لطفی مسئولین شامل حال تولیدکنندگان داخلی می شود و آنچنان که باید از تولید داخل حمایتی صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد : رهبری در آغاز سال واردات کالاهایی که در داخل تولید می شوند را حرام شرعی دانستند و فرمایش ایشان حرف دل بسیاری از تولیدکنندگان داخلی بود.شاید در حوزه تولید فرش معضل واردات وجود نداشته باشد اما سایه عدم حمایت همواره بر سر تولیدکنندگان چون ما سنگینی می کند.

سید سعید جلالی خاطرنشان کرد : یکی از بزرگترین مشکلات ما در حوزه تولید، عدم همکاری بانک ها و سود بالای پرداخت تسهیلات است که کمر تولیدکننده را می شکند.حال اینکه بحث معافیت مالیاتی برای تولیدکنندگان نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه تصریح کرد : سیاست های دولت برای ایجاد بازارهای داخلی و خارجی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چنانکه می بینیم کشوری مانند ترکیه به واسطه ی سیاست های دولت خود در خصوص گمرک و بازارهای صادراتی توانسته به قطب پوشاک منطقه مبدل شود .در گذشته می توانستیم پس از تولید الیاف، آن را به ترکیه صادر کنیم اما پس از اعمال سیاست های حمایتی دولت ترکیه از تولیدکنندگان داخلی خود، ورود الیاف از ایران به ترکیه ممنوع شد.

جلالی در پایان در خصوص اهمیت موضوع صادرات و همچنین صادرات محصولات فرش پردیسان دلیجان بیان داشت : موضوع صادرات برای کشورهای در حال توسعه بسیار حائز اهمیت است چراکه ارز آوری و اشتغال را به همراه خواهد داشت.در حال حاضر ما نیز محصولات خودرا به کشور های حاشیه خلیج فارس صادر می کنیم و در سال آینده قصد داریم محصولات خودرا به چند کشور اروپایی دیگر صادر نماییم چراکه فرش های ماشینی تولید داخل کشور از کیفیت بسیار زیادی برخوردارند.

نظر شما چیست؟