اخبار لوازم خانگی

دستگاه های X-Ray حریف فساد و عدم وجدان کاری نمی شوند

چند روز پیش جزئیات کشف 5 کانتینر تجهیزات رایانه‌ای قاچاق منتشر شد و این در حالی است که این 5 کانتینر، تأییدیه عبور از دستگاه های ایکس‌ری را داشته اند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چند روز پیش  جزئیات کشف 5 کانتینر تجهیزات رایانه‌ای قاچاق منتشر شد و این در حالی است که این 5 کانتینر، تأییدیه عبور از دستگاه های  ایکس‌ری را داشته اند.

سال گذشته تلاش های خوبی برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور صورت گرفت.البته موضوع قاچاق کالا در ایران و جلوگیری از این پدیده ناهنجار اقتصادی مربوط به سال گذشته نبوده و سالهاست مسئولین در تلاش هستند تا برای همیشه از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود.

اما سال گذشته موضوع جلوگیری از قاچاق کالا جدی تر شد و با شروع طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیاری از کالاهای قاچاق از سطح عرضه بازار جمع آوری گردید.اما پرسش اینجاست که در سال جدید چه باید کرد ؟ آیا در حال حاضر موضوع قاچاق به حداقل امکان خود رسیده است ؟

این پرسش زمانی پررنگ تر می شود که در شروع سال جدید رهبر معظم انقلاب در فرمایشات تحویل سال خود فرمودند که از ورود کالای قاچاق باید جلوگیری شود.ایشان ادامه دادند که اگر لازم است دستگاه های پیشرفته تر بخرید تا در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار بگیریم.

ورود این 5 کانتینر یک پرسش جدی را مطرح می کند.باید پرسید آیا به واقع دستگاه های X-Ray موفق به رصد کالاهای قاچاق مربوطه نشده اند ؟

واقعیت اینجاست که اگر پیشرفته ترین دستگاه های کنترل را به گمرکات ایران بیاورند اگر فرد قاچاقچی صاحب نفوذ و قدرت باشد، ورود کالای قاچاق به کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

اگر بخواهیم به بررسی پرونده های قاچاق بپردازیم ، متوجه خواهیم شد که فساد و عدم وجدان کاری برخی از افراد عامل اصلی ورود محموله های سنگین قاچاق به کشور است.

در پرونده اخیر طبق خبرهای منتشر شده فردی به نام م.ف که از قاچاقچیان مشهور می باشد، پشت این ماجرا بوده و پس از کشف این محموله، محموله دوم خودرا مرجوع کرده است.

نکته قابل تامل اینجاست که این فرد اقدام به جلب و حتی تهدید مقامات گمرکی کرده و این درحالیست که برای ورود محموله های قبلی خود قطع به یقین از رشوه و فساد موجود در برخی از بخش های گمرک کرده است.

وقت آن رسیده که یک بار برای همیشه تصمیم درست تری در این خصوص گرفته شود.چگونه یک قاچاقچی مشهور بدون هیچ ترس و واهمه ای اقدام به قاچاق مجدد کالا می کند ؟ وقت آن نرسیده که مجازات سخت تری برای قاچاقچیان کالا در نظر گرفته شود ؟ افشای نام و تصاویر آنها در رسانه های تصویری و صدا و سیما می تواند کمک موثری به حل این معضل کند.

گزارشگر : بهنام وحیدی

نظر شما چیست؟