سایر خبرها

اتهامات مطرح شده در مورد لبنیات سنتی صحیح نیست

در چند روز اخیر اخباری مبنی بر غیر بهداشتی بودن و استفاده لبنیاتی های سنتی از شیرهای برگشتی کارخانه ها در برخی از رسانه ها منتشر شد که اتحادیه این صنف به ان خبرها واکنش نشان داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اتحاديه صنف لبنيات تهران بعد از انتشار اخباری مبنی بر غیر بهداشتی بودن و استفاده این  صنف از شیرهای برگشتی کارخانه ها، جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی کرد.

 
۱- رشد بیست درصدی تب مالت به دلیل مصرف لبنیات سنتی است یک صحبت غیر کارشناسی و مطلب غیر علمی است که تاکنون از سوی هیچ سازمان رسمی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا ارگان دیگری نظیر سازمان غذا و دارو بیان و یا حتی تایید نشده است.
 
۲- لازم به ذکر است بر اساس روش تولید لبنیات سنتی و استفاده از استارترهای اصیل، شیری که حاوی آنتی بیوتیک باشد اصلا قابل استفاده در لبنیات سنتی نبوده و تولید لبنیات سنتی با شیر حاوی آنتی بیوتیک اصلا مقدور نیست.
 
اتحادیه لبنیات تهران براساس مستندات خود اعلام می نماید که اولا اعضای این اتحادیه شیر مصرفی خود را با بهترین کیفیت از دامداری های مدرن که زیر نظر دامپزشکان متخصص و سازمان دامپزشکی تولید می کنند، تهیه می کنند و کیفیت و طعم مورد پسند آن هم دلیلی بر همین مدعی است.
 
از ان گذشته بازرسان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به صورت مستمر از مراکز تهیه لبنیات سنتی در سطح کشور بازدید می کنند و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف با صنف خاطی برخورد می شود.
 

گفتنی است این اتحادیه حق پیگیری های قانونی درخصوص این گونه اخبار کذب که باعث عدم اعتماد مردم و ایجاد تشویش اذهان عمومی و کمتر شدن سرانه مصرف لبنیات در کشور می شود را برای خود محفوظ می داند و این مهم در مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

نظر شما چیست؟