خانه هوشمند

مزیت و معایب هوشمند کردن خانه

امروزه، افراد بسیاری تمایل به استفاده از محصولات خانه هوشمند «Smart Home» دارند و خانواده های بسیاری با یک قهوه ساز اتوماتیک ،ترموسات،یا یک سیستم امنیتی خانه های خودرا هوشمند می کنند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  محصولات خانه هوشمند مانند بسیاری از محصولات، دارای معایب و مزایا است. امیدواریم این مطلب به شما کمک کند.

مزایا

  1. رفاه و آسایش  را به زند گی روزانه شما اضافه می کند

هنگامی که شما خانه خود را با لوازم هوشمند محهز می کنید، در واقع  تمامی لوازم خانه هوشمند را برای منظور خاصی برنامه ریزی می کنید.علاوه براین کنترل خانه از راه دور بسیار مفید خواهد بود.

  1. سفارشی سازی

هم اکنون محصولات خانه هوشمند به وفور در بازار دیده می شود و حتما نیاز نیست که این محصولات را به یک باره خرید کنید. به عنوان یک خریداربه شما بستگی دارد که کدامین محصول مورد نیاز شما است.

  1. امنیت

سیستم امنیت خانه های هوشمند امکان کنترل خانه از راه دور با تجهیزاتی مانند دوربین، حسگرو رمز فراهم می کند. این تکنولوژی هرگونه شرایط غیر عادی اعم از تغییر دمای خانه را  به شما هشدار می دهد.

  1. استفاده ی راحت

تمامی لوازم خانه هوشمند به راحتی توسط خود شخص نصب می شود و نیازی به حضور نیروی متخصص نیست.

  1. صرفه جویی

 برخی از لوازم خانه هوشمند مانند لامپ های هوشمند به بهینه سازی در مصرف برق و صرفه جویی در زمان کمک شایانی می کند.

 

معایب

  1. هزینه بالا

تجهیزات خانه های هوشمند معمولا نسبت به لوازم غیر هوشمند گران تر است.

  1. مخاطب خاص

همانطور که در بالا گفته شد از مزیت های خانه هوشمند می توان به استفاده آسان اشاره کرد.اما این مورد در همه موارد صدق نمی کند.اگر با تکنولوژی بیگانه اید، خانه خودرا هوشمند نکنید.

  1. وابستگی

خانه های هوشمند تا حد زیادی به اتصال اینترنت وابسته است و با قطع  اینترنت لوازم شما از کار می افتد.

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • خانه ی هوشمند | 07 اسفند 1397 در 3:06 ب.ظ

    در مورد معایب خانه هوشمند این دلایل اصلا منطقی نیست چون در خانه هوشمند آلفا بستر همون برق شهریه و لوازم به برق وابسته هستند نه اینترنت. علاوه بر این سیستم هوشمند خانه هوشمند آلفا سفارشی سازه و رابط کاربری آسونی داره و هر کسی، حتی اونهایی که چیزی از تکنولوژی نمیدونن هم متونن از این سیستم استفاده کنند. هزینه های تجهیزاتش درسته که یکم گران تر از تجهیزات خانه معمولیه اما اگر از نظر صرفه جویی در انرژی هایی مثل برق و اب و… در نظر بگیریم و اینکه در زمان خودمون هم صرفه جویی کردیم و زندگی راحت تر و لذت بخش تری خواهیم داشتمقرون به صرفه خواهد بود. چه چیزی بهتر از زندگی اسون و راحته؟؟