اخبار لوازم خانگی

حسن روحانی و چهار سال پیش رو صنعت لوازم خانگی ایران

بعد از ظهر دیروز سکان هدایت پاستور در دستان دکتر حسن روحانی باقی ماند تا تعداد رئیس جمهورهای 4 ساله در ایران، همان عدد صفر باقی بماند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بعد از ظهر دیروز سکان هدایت پاستور در دستان دکتر حسن روحانی باقی ماند تا تعداد رئیس جمهورهای 4 ساله در ایران، همان عدد صفر باقی بماند.

پس از انتخابات پر شور روز جمعه و در پی اعلام نتایج آرا انتخابات ریاست جمهوری سال 96، دکتر حسن روحانی برای 4 سال دیگر با اکثریت آرا، رئیس جمهور منتخب مردم ایران باقی ماند.

سال 92 زمانی که سکان هدایت کشور به حسن روحانی سپرده شد، وضعیت صنعت ایران در شرایط بسیار نامناسبی قرار داشت.

تحریم های یک طرفه ناشی از عدم توانایی در دیپلماسی، باعث به زانو در آمدن صنعت کشور شد که البته صنعت لوازم خانگی ایران نیز از این قاعده مستثنا نبود.

تعطیلی بسیاری از کارخانه های تولیدی کشور به دلیل عدم مدیریت و عدم به روز رسانی تکنولوژی، افزایش شدید قیمت ها و عدم ثبات در بازار، تنهای بخش کوچکی از اتفاقات بد صنعت لوازم خانگی ایران بود.

به جرات می توان مدعی شد که دو سال اول عمر دولت روحانی به ترمیم زیرساخت های آسیب دیده سپری شد تا مجددا اعتماد بین المللی به وجه تخریب شده ایران باز گردد.

حال پس از پایان عمر 4 ساله دولت روحانی، باید اذعان داشت که این دولت با تمام کاستی ها و محدودیت های موجود عملکرد مناسبی در صنعت لوازم خانگی کشور داشته است.

ورود برندهای کره ای و سرمایه گذاری در ایران، ورود سرمایه گذاران خارجی، همکاری مشترک برندهای معتبر دنیا با برندهای لوازم خانگی ایران، احیای کارخانه های ارج و آزمایش به واسطه تعامل با برندهای خارجی و ثبات قیمت در بازار بخش مهمی از عملکرد مثبت دولت روحانی در صنعت لوازم خانگی ایران بود.

باید قبول کنیم که توسعه صنعت لوازم خانگی کشور در گرو تعامل سازنده با برندهای معتبر خارجی بوده و حال که درهای صنعت لوازم خانگی ایران به روی سرمایه گذاران خارجی باز شده، زمان آن رسیده که سرعت بیشتری به تعاملات خارجی خود در این صنعت بلقوه کشور بدهیم.

چهار سال گذشته، سیاست های صورت گرفته در مسیر رسیدن به نقطه صفر، اعمال شده بود گرچه در برخی از بخش ها به دلیل عمق تخریب نتوانستیم به نقطه صفر برسیم.

اما در 4 سال پیش رو که وجه کشور در مجامع بین المللی مناسب شده و اعتماد لازم جهت ورود سرمایه گذاران به صنعت لوازم خانگی کشور به وجود آمده است، می بایست از این فرصت استفاده بیشتری کنیم.

صنعت لوازم خانگی کشور در مرحله اول نیازمند ورود تکنولوژی های روز دنیاست که این مهم نیازمند تغییر سیاست های مدیریتی در حوزه تولید است.

از طرفی لازم است که سیاست های تولید صادرات محور، تغییر کرده تا اتفاقات بزرگی در صنعت لوازم خانگی ایران رخ دهد.

نظر شما چیست؟