اخبار لوازم خانگی

تغییرات فرهنگی مردم و حل مشکل کالای قاچاق

قاچاق کالا همچنان ادامه دارد و فروشگاه های مجازی در حال فروش این محصولات هستند.فاجعه بار تر این است که پیامک های فروش محصولات قاچاق نیز بدون هیچ ترس و واهمه ای از طرح مبارزه با قاچاق کالا، در حال ارسال است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قاچاق کالا همچنان ادامه دارد و فروشگاه های مجازی در حال فروش این محصولات هستند.فاجعه بار تر این است که پیامک های فروش محصولات قاچاق نیز بدون هیچ ترس و واهمه ای از طرح مبارزه با قاچاق کالا، در حال ارسال است.

صبح امروز سامانه شناسه کالا در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد و «یدالله صادقی» معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت در خصوص رونمایی از این سامانه بیان داشت : این سامانه در راستای آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که بر ایجاد شناسنامه، شناسه و کد رهگیری برای کالاهای گروه هدف تاکید دارد.
به گفته این مقام مسئول، این سامانه به شفاف سازی اسناد تجاری و کنترل قاچاق کالا کمک خواهد کرد.

تمام آنچه که تا به امروز در خصوص جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور رخ داده قابل تقدیر است اما واقعیت اینجاست که بیشتر این اتفاق ها نوش دارو بعد از مرگ سهراب بوده است.

برای مبارزه جدی با ورود کالای قاچاق به کشور می بایست از میل به شناسایی کالای قاچاق پس از ورود به کشور کاسته شود و روش های جلوگیری از ورود این کالاها از مبادی رسمی و غیر رسمی کشور، تقویت گردد.

اینکه هر روز فروش کالاهای قاچاق در شبکه های مجازی افزایش یافته و پیامک های فروش این محصولات به راحتی ارسال می گردد فاجعه اقتصادی است و باید به این موضوع رسیدگی شود که متاسفانه تا به امروز در حد “حرف” باقی مانده است.

از طرفی موضوع مهمتر که در الویت اول قرار داد تغییر فرهنگ مردم در خصوص خرید کالای قاچاق است.

متاسفانه به دلیل قیمت کمتر این محصولات، خریداران همچنان به دنبال کالاهای قاچاق هستند و در این مدت تمام سعی مسئولین ذیربط معطوف شده به این موضوع که خرید این محصولات بدون ضمانت، امکان هدر رفتن سرمایه خریداران را به همراه خواهد داشت.

اگر قرار بود مسئاله مطرح شده تاثیرگذار باشد تا به امروز تغییرات به وجود آمده قابل رویت می شد اما موضوع این است که به دلایلی خریداران حاضر به قبول ریسک این خرید هستند و تا زمانی که این اتفاق مورد بررسی کارشناسی قرار نگیرد، معضل حضور کالای قاچاق در کشور مرتفع نخواهد شد.

تغییرات فرهنگی خریداران به واسطه استدلال درست و کارشناسی می تواند در حل مشکل کالای قاچاق گره گشا باشد، موضوعی که تا به امروز مغفول مانده است.

نظر شما چیست؟