اخبار لوازم خانگی

ابطال طرح‌های غیر فعال صنایع لوازم خانگی نباید دستوری باشد

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد گفت: ابطال جواز طرح‌های غیر فعال صنایع لوازم خانگی نباید دستوری باشد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حبیب الله انصاری با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال ابطال جواز پروژه‌های غیرفعال لوازم خانگی است که سه سال از صدور مجوزآنان گذشته باشد، افزود: این طرح‌ها نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر است.
وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته وزارت صمت مجوزهای زیادی برای تولید انواع لوازم خانگی در کشور صادر کرده است، اظهار داشت: متقاضیان این مجوز‌ها تاکنون به دلائل مختلف از جمله رکود حاکم بر بازار، کمبود تقاضا، تسهیلات گران قیمت بانکی و مواردی از این دست موفق به راه اندازی واحدهای خود نشده اند.
انصاری صنعت لوازم خانگی را از رشته‌های شتاب‌دهنده توسعه صنعتی دانست و گفت: این صنعت، صنعتی متنوع با کاربردهای گوناگون که به صورت گسترده علاوه بر استفاده وسیع و غیرقابل اجتناب خانواده‌ها در بخش‌های اداری و تجاری کاربرد دارد و سهم بسیار وسیعی از بازار را نیز به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه انعقاد قرارداد تولید بین صنایع لوازم خانگی داخلی با شرکت‌های معتبر جهانی در قالب شرکت مشترک یا جوینت ونچر را اقدامی مثبت در راستای توسعه کمی و کیفی این صنعت برشمرد و افزود: مشارکت انتفاعی (جوینت ونچر) شرکت‌های داخلی با برندهای خارجی مزیت‌های زیادی مانند انتقال تکنولوژی، دانش و فناوری، سبک‌های مدیریتی، توسعه صادرات و … را به همراه دارد.
دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از نیاز مملکت به لوازم خانگی از سوی تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود، گفت: مواد اولیه مورد استفاده در این صنعت شامل مس، آلومینیوم، ورق‌های فولادی، مواد پتروشیمی و … است که اغلب از محل داخلی تامین می‌شود.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به پیشرفت صنایع لوازم خانگی در سال‌های اخیر یادآورشد: در این زمینه اقداماتی، چون توسعه سرمایه‌گذاری، بهبود کیفیت، توجه به نظام طراحی، مهندسی و مواردی از این دست انجام شده است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما چیست؟