سایر خبرها

کارت خرید 5 میلیون تومانی به جیب کدامیک از یارانه‌بگیران می‌رسد؟

قرار است دریافت‌کنندگان یارانه با گرو گذاشتن حساب سرپرست خانوار، یک کارت اعتباری خرید کالا به‌ارزش ۵میلیون تومان دریافت کنند که بانک مرکزی این مبلغ را در مدت ۵ سال با سود ۱۸درصد از حساب یارانه متقاضیان برداشت خواهد کرد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در حالی یارانه در ماه‌های اخیر به یکی از موضوعات با اهمیت برای یارانه بگیران بالاخص طبقات پایین جامعه تبدیل شده است که در کنار تمام اما و اگرهای واریز و یا قطع یارانه شاهد خبر جدیدی مبنی بر کارت خرید 5 میلیون تومانی به یارانه‌بگیران با استفاده از ضمانت حساب یارانه این افراد هستیم.

 
به گفته غنی‌آبادی مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی، متقاضیان با ضمانت قرار دادن حساب‌های یارانه می‌توانند این کارت را که مخصوص خرید کالاست دریافت کنند.
 
نکته قابل توجه اینجاست که بازپرداخت تسهیلات به صورت خودکار از محل یارانه‌های نقدی برداشت می‌شود و از این کارت بانکی فقط می‌توان برای خرید کالا استفاده کرد و امکان پرداخت پول نقد یا واریز به حساب دیگر وجود ندارد.
 
با وجود اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر حذف یارانه نقدی و بازگرداندن آن به قبوض شنیده می‌شود که باز پرداخت این تسهیلات 5 ساله و با نرخ سود 18 درصد است و این بدین معنی است که افرادی که مشمول دریافت این وام هستند همچنان در لیست دریافت یارانه تا 5 سال آینده باقی خواهند بود و خبری از حذف یارانه نخواهد بود.
 
در گوشه ای دیگر خبرهایی مبنی بر افزایش 3 برابری یارانه اقشار کم درآمد از زبان مسئولین اقتصادی شنیده می شود که گویا این موضوع با توجه به پرداخت تسهیلات به یارانه بگیران به واقعیت نزدیک‌تر باشد.
 
به علاوه به‌گفته مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی، بخشنامه مربوطه 27 اردیبهشت ماه به شبکه بانکی ابلاغ شده و قابلیت اجرایی دارد.
 
حال با این وجود و کسری 7 میلیاردی سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه منبع افزایش یارانه این چنینی مشخص نیست.
 
براساس این گزارش با وجود ابلاغ بخشنامه کارت خرید 5 میلیونی با ضمانت حساب یارانه، مشخص نیست کدام یک از بانک‌ها اقدام به پرداخت وام به مردم خواهند کرد، زیرا هنوز شرایط خاصی برای دریافت وام گیرندگان مطرح نشده و با وجود خبرهای ضد نقیض در خصوص حذف و یا افزایش یارانه ضمانت معتبری برای پرداخت آن وجود ندارد.
 
منبع:میزان

نظر شما چیست؟