سایر خبرها

بخشنامه اعطای تسهیلات به بیش از 10 هزار واحد تولیدی و صنعتی ابلاغ شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بخشنامه اعطای تسهیلات به بیش از 10 هزار واحد تولیدی و صنعتی در سال 96 از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، «فرشاد مقیمی» در گفت وگو با ایرنا با اشاره به طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی این سازمان افزود: سال گذشته خروج از رکود 10 هزار واحد صنعتی و تولیدی با اعطای تسهیلات پیشنهاد شده بود که در نهایت با رقم هفت هزار و 500 واحد موافقت شد.
وی گفت: به این منظور پارسال بیش از 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی یا افزایش ظرفیت بنگاه ها یا طرح های در دست ساخت که به مرحله بهره برداری نزدیک شده بودند، در نظر گرفته شد.
مقیمی تصریح کرد: در نهایت مطابق آمارهای موجود، 240 هزار میلیارد ریال به بیش از 16 هزار واحد صنعتی در سال 95 اعطا شد که بسیار بیشتر از ارقام پیش بینی شده بود.
وی بیان داشت: سال گذشته و با تسهیلات اعطایی، 2 هزار و 411 طرح جدید در داخل شهرکها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسید که در مقایسه با سال 94 از نظر تعدادی 10 درصد و از نظر اشتغال 20 درصد رشد را به ثبت رسانید.
این مقام مسوول ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال 96 به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، امسال نیز با در نظر گرفتن ظرفیت های تامین منابع مالی و ظرفیت های موجود صنعتی کشور برای راه اندازی، اعطای تسهیلات به 10 هزار طرح و واحد صنعتی هدفگذاری شد.
وی با تاکید براینکه این تسهیلات عمدتا به واحدهایی که بازارهای داخلی وخارجی داشته اند و به رشد تولید واشتغال کمک می نمایند، پرداخت می شود، تصریح کرد: در خصوص طرح های صنعتی نیزتسهیلات به آندسته از طرح هایی که با کمک اندکی راه اندازی وبه چرخه تولید وارد می شوند ، اعطا می شود که براساس پیش بینی های صورت گرفته حدود 200 هزار میلیارد ریال برآوردشده است.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برگزاری جلسه های ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در این زمینه بخشنامه مربوطه توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.

** بهره برداری از 200 طرح جدید صنعتی
وی در ادامه با اشاره به بهره برداری از 200 طرح جدید صنعتی در داخل شهرک های صنعتی در 2ماه نخست امسال که بخشی از آن ها در ماه های آخر سال تسهیلات دریافت کرده اند ،تصریح کرد: عمده این طرح ها در زمینه های صنایع غذایی، کانی های غیرفلزی، شیمیایی و فلزی بوده که بخشی از آنها بهمن واسفند ماه پارسال از تسهیلات یاد شده استفاده کرده بودند.
به گفته مقیمی، حضور سرمایه گذاران در 2 ماه نخست امسال با وجود جو انتخاباتی و تعطیلات نوروز در همسنجی با پارسال رشد 47 درصدی نشان می دهد که نویدبخش سالی خوب در حوزه سرمایه گذاری صنعتی است.
به گزارش ایرنا، پیشتر «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، دولت یازدهم خط تولید پنج هزار و 500 واحد تولیدی از میان 12 هزا رو 200 واحد صنعتی متوقف شده را دوباره احیا و راه اندازی کرد.

نظر شما چیست؟